למעלה מ-14,000 איש הצטרפו בחודש אוקטובר האחרון למעגל האבטלה, עלייה של כ-28% אחוז לעומת חודש ספטמבר שקדם לו, כשהנתון המדאיג באמת הוא שחלק גדול מהמפוטרים עברו את גיל 40.

בשנים האחרונות, נראה שחיפוש עבודה באינטרנט נהיה עניין מקובל שהולך ותופס תאוצה: "מיום יום זה נהיה יותר ויותר קל, הרבה יותר אנשים מחפשים ומציעים משרות במדיה החברתית", מספר יואב מלמד, שבזמנו הפנוי מנהל את קבוצת הפייסבוק "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון". "נניח שפוטרת, חלילה, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לפתוח חשבונות פייסבוק ו-LinkedIn ולהצטרף לאחת הקבוצות הרלוונטיות בנושא" הוא אומר.

"מעסיקים מעדיפים שפונים אליהם באופן פרטי"

מתברר שגם בחיפוש עבודה באינטרנט ישנם כללי "עשה ואל תעשה" שכדאי לאמץ ובעזרתם ניתן להגדיל את הסיכויים למציאת עבודה: "שגיאה אחת מרכזית שאנשים עושים היא לפרסם את עניין החיפוש שלהם על הקיר בקבוצות הפייסבוק וזו טעות, מעסיקים לא אוהבים אנשים שמפגינים עצלות ומעדיפים כאלה שפונים אליהם באופן פרטי ולא בפומבי", אומר מלמד שבקבוצה שלו חברים למעלה מ-30 אלף חברים ובכל יום מתפרסמות בה כ-60 הצעות עבודה.

הטיפ אחרון של מלמד, לאלו מכם שעדיין מחפשים, הוא בראש ובראשונה להצטרף לקבוצות "פורום מנהלים בכירים", ו"משרות הייטק דרג מנהלים" שמיועדות לאנשים עם יותר נסיון תעסוקתי, וכמובן, גם אל הקבוצה שלו, שמיועדת אמנם לאנשים עם עבר תעסוקתי פחות עשיר, אבל עזרה עד היום למאות אנשים למצוא עבודה.

 חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:15

בקרו אותנו גם בפייסבוק