יום כיפור נגמר – אבל הבלגנים של אחרי רק מתחילים. תמונה שהעלה לאינסטגרם השף אייל שני במהלך הצום, בה מתועד מחבת עם שאריות פסטה ברוטב עגבניות, גררה תגובות רבות מצד משתמשים שחשבו שהטיימינג  - זמן הצום באחד הימים הקדושים ביותר ליהדות - לא מתאים.

גולשת בשם אודליה כתבה "ואני נהגתי באוטו היום כל הדרך לירושלים ובחזרה... אני יודעת שלא תסכים איתי אייל, אבל לדעתי מיותר להעלות תמונה שכזאת בטיימינג שכזה. גם אני חילונית ולא צמה, אבל חושבת שמגיע כבוד לישות שבוראת עבורך כל יום את חומרי הגלם שמהם אתה יוצר, נותנת לך השראה מדי יום, והפכה אותך להיות מי שאתה... אני הייתי מסירה את התמונה. פרובוקציה ילדותית וחסרת טעם – תרתי משמע".

"אני לא מחכה ליום כיפור כדי לקבל סליחה ומחילה"

פסטת המחלוקת של אייל שני (צילום: אייל שני, instagram)
שאריות מפסטת העגבניות של אייל שני ביום כיפור | צילום: אייל שני, instagram
שני לא נשאר חייב וסירב להתקפל, וכפי שהקפיד להגיב לכל תגובה אוהדת, כך השיב גם לאודליה: "תקשיבי טוב אודליה, אני לא אדם שמסתובב כמו איזה וו'אחש בעולם, יום יום בחיי אני הולך עם עיניים פתוחות ללא פחד, רואה את הכאב, ואת הסבל, ביחוד את זה של, האחר, ממיס את עורי בפניהם, מנסה לעשות הכי טוב שיכול. לילה לילה בחיי.

"אני זוכר את היום שחלף ולפעמים ליבי נקרע מחרטה וצער על משהו שקרה ויכולתי להיות יותר טוב כלפיו, דבר מן האנושי אינו זר לי ותמיד אני מקווה שלא פסעתי עליו ברגל גסה,  אני לא מחכה ליום כיפור כדי לקבל מן הבוקר סליחה ומחילה, ולא מחכה לאף יום כדי לבכות ולהתחרט ולבקש סליחה, היום הזה מצוי בכל רגע בחיי. אם אינני טועה זה הכבוד היחיד שמגיע לישות שבראה אותי, הכבוד היחיד שאני מחויב כלפי הישות שנתנה לי הזדמנות להיות חלק ממנה, צריך להיות עם עיניים שמעולם לא נפתחו כדי לחשוב שתצלום של פסטה עגבניות הוא חטא כלפי הבורא. ועכשיו סליחה אם הייתי פה קשה כלפייך".

גם מתמודדת "מאסטר שף, לשעבר, ג'קי אזולאי, שהיא כידוע, דתייה בעצמה, נדהמה לגלות את התמונה באינסטגרם בתום הצום: "כעסתי מאוד. להעלות תמונה כזאת דווקא ביום כיפור. אני מכבדת כל בנאדם, אבל אתה לא יכול להעלות תמונה כזאת כשאתה יודע שהרבה שעוקבים אחריך ומעריצים אותך נמנים על הזרם הדתי", ואף הודיעה שהיא מתכוונת להפסיק לעקוב אחרי השף. 

חי בלילה, ראשון עד שלישי ב-23:00

בואו לעקוב אחרינו בפייסבוק