בשנים האחרונות הטלגרם הפך לאחד הכלים הפופולריים ביותר לסחר בלתי חוקי בסמים קלים, קשים, תרופות מרשם ואפילו נשק. כעת, מתברר שסוחרים באפליקציית המסרים המוצפנת הולכים צעד אחד קדימה, ומציעים למכירה דרכונים, תעודות זהות ורישיונות ממדינות רבות, ביניהן אוסטרליה, ארה"ב, בריטניה וגרמניה.

ישראל חתן, כתב חי בלילה, שוחח עם ג'ק (שם בדוי), סוחר בדרכונים בקבוצת "תעודות דרכון וכסף מזויף" טלגרם, שהסביר עד כמה פשוט תהליך הרכישה, ועל ההבדל בין דרכון מזויף לדרכון מקורי גנוב. "אני מכין דרכונים אוסטרלים, זה עולה 2000 דולר לדרכון מקורי ו-1000 דולר לדרכון מזויף. עם הדרכון המזויף אני לא יכול להבטיח שתחצה את הגבול, זה סיכוי של 50 אחוז. עם הדרכון המקורי יש לך 98 אחוזים סיכוי לחצות את הגבול".

כנשאל על אופן קבלת הדרכון, ענה ג'ק: "אני שולח את כל הדרכונים באמצעות חברת DHL ישירות לכתובת המגורים שלך. כשחבילה מגיעה אליך אתה חותם עליה. בדרך כלל התשלום הוא בעזרת ביטקוין".

בקבוצה אף קיים מחירון של מסמכים שונים. דרכון אמריקאי עולה כ-1999 דולר, תעודת תושבות אוסטרלית כ-999 דולר ורישיון בריטי כ-599 דולר. בקבוצה אף מוכרים חבילת "זהות חדשה" למדינות שונות, הכוללת דרכון, תעודת זהות, רישיון נהיגה וסים מקומי. חבילת כזו לארה"ב תעלה כ-2599 דולר.

זהירות: דרכונים מזויפים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הקבוצה בטלגרם שמציעה למכירה תעודות רשמיות | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

ממשטרת ישראל נמסר:
"משטרת ישראל פועלת באופן נחוש ומקצועי לאכיפת החוק לרבות באתרים שאינם מנוהלים בישראל ואינם כפופים לדין הישראלי".