דנה, חיילת כבדת משקל ששוקלת 148 קילו וגובהה 1.86 מטר, התגייסה לצה"ל לפני מספר חודשים, וכבר שבועות ארוכים שהיא נאלצת להגיע לבסיס בלבוש אזרחי. הסיבה לכך שדנה, בלית ברירה, מגיעה ללא מדים בניגוד לשאר חבריה בבסיס, היא שביום גיוסה סיפקו לה זוג מדים אחד בלבד. לאחר שמדיה נקרעו, היא נמצאת במאבק על זוג מדים נוסף שיתאים למידותיה. לאחר ששבוע שלם לא אישרו לה להגיע בלבוש אזרחי לבסיס והיא ישבה בבית, היא קיבלה את האישור להגיע ללא מדים, אך נאלצה לשלם את הנסיעות בתחבורה הציבורית מכספה.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

דנה החליטה לפרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בתקווה שמשהו ישתנה. כך היא כתבה: "אני שואלת אתכם חיילים, חיילות, אזרחים, אזרחיות וכל אדם בעולם - מה אתם הייתם עושים במקומי? אם צה"ל לא מביא לכם את שני הדברים הבסיסיים שחייל אמור לקבל? לא מבקשת משכורת, לא חופשות, לא הטבות, אלא מדים ונסיעות. אז מה הייתם עושים? כי לי כבר נגמרו האפשרויות ואני על סף התמוטטות עצבים".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

בשיחה עם דנה, היא סיפרה: "אני בן אדם גדול ושוקלת הרבה כשהתגייסתי לא היו מדים במידה שלי, שלחו אותי למתפרה באותו היום, עשו לי זוג מדים אחד ושלחו אותי ככה לטירונות. התגייסתי בחורף, היה נורא קר, לא היה להם מעיל או פליז במידה שלי כדי להביא לי, סבלתי נורא מקור. זה משפיל להיות שונה מכולם זה משפיל שאני צריכה ללכת על אזרחי בבסיס. הייתי צריכה לשלם נסיעות, זה 140 שקל בשבוע ממשכורת צבאית, הרבה כסף. צה"ל צריך לעשות מדים גם במידות גדולות, להבין ולבוא למען החייל. מעציב אותי שרק אחרי הפוסט שפרסמתי אנשים באו ועזרו לי. מישהו בלוגיסטיקה באמת עשה הכל כדי שיהיה לי מדים, אבל אני עוד מעט חמישה חודשים בצבא ויש לי זוג מדים אחד. החלום שלי היה להתגייס ולהיות לוחמת, ואני עושה הכל כדי לרדת במשקל. המוטיבציה שלי הייתה מאה ועכשיו היא שואפת לאפס".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "ניתן לחיילת אישור תנועה בבגדים אזרחיים עד לתפירת מדים מותאמים, וע"פ כן כל תשלום כספי יוחזר לחיילת לכשיוגשו הקבלות הרלוונטיות. כיום ברשות החיילת מצויים מדים מתאימים וכרטיס נסיעה מותאם".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12