מלוכדים? לא בדיוק. הערב (שני), מול מאות מתומכיו, השיק ח"כ גדעון סער את קמפיין הבחירות שלו לראשות הליכוד. במהלך אירוע, התפתח עימות חריף בין תומכיו של סער לאלו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אתם בגדתם בליכוד. אתם לא יכולים להיות ליכודניקים", אמר תומך של נתניהו לתומך של סער, שלא נשאר חייב והגיב, "לא, אתה ליכודניק, בושה וחרפה שאתם מדברים ככה. הליכוד יפסיד את השלטון בגללכם. ביבי נכשל פעמיים".

אחת מתומכיו של נתניהו אף התבטאה בצורה יותר חריפה ואמרה: "גדעון סער תתבייש לך, חתיכת זבל". כשנשאלה מה תגיד לאנשים שאומרים כי ביבי נכשל פעמיים ענתה, "בפעם השלישית הוא יצליח, תהיי בטוחה". אותה תומכת של נתניהו אף תקפה את סער אישית כשאמרה, "הבת שלו הלכה עם ערבי".

בכנס השתתפו מספר חברי כנסת שהביעו תמיכה בסער ובחרו לשמור על ממלכתיות. "הליכוד זו תנועה דמוקרטית. לפי חוקת הליכוד צריך לערוך פריימריז לפני התמודדות. מזמן לא היו פריימריז לראשות ועכשיו יש. הכל בסדר", אמר חיים כץ, שר העבודה והרווחה לשעבר.

"אין דרך אחרת", אמר כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, "ניסינו פעמיים קודמות והגענו למבוי סתום, לקיר. עלויות של מיליארדים נשפכו לפח. היה אפשר לעזור לאינספור אנשים במדינת ישראל. גם בפעם השלישית לא נראה שמישהו יאכל גלידה ולכן האלטרנטיבה האמיתית היחידה זה גדעון סער".

"הוא אדם שיש לו שיח מכבד", אמר ח"כ לשעבר יהודה גליק, "לא תשמעי אותו משמיץ או משתלח אף פעם. גם אם יש לנו ויכוח – אנחנו כולנו במפלגה אחת. יום אחרי הבחירות – כולנו מאוחדים עם מי שייבחר".

המענה של ראש הממשלה הגיע מהר. מלבד לביקורי בית שהוא מתכנן לעשות בימים הקרובים, העלה נתניהו סרטון לעמוד הפייסבוק שלו ואמר, "אל תתרשמו מהסקרים המוטים בתקשורת שנועדו להשפיע על ההצבעה שלכם. אתם, ורק אתם תחליטו – לא התקשורת. אני רואה את ההתלהבות, אנחנו מגרדים את הניצחון, ואנחנו ננצח בגדול".

במהלך נאומו בכנס הערב, דיבר סער על עבודתו המשותפת עם ראש הממשלה, "אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר מאשר נתניהו ואני לא מתחרט על כך - ולעולם לא אתחרט על כך. הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל, ומראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו". סער סיפר לתומכיו שהוא כל העת פעל לקדם את טובתו של נתניהו ושל התנועה, אך למרות זאת ראש הממשלה גמל לו בפגיעה אישית בו. "לא שכחתי גם כשהוא פגע בי, כשהוא רדף אותי, וכשגמל לי רעה תחת טובה. תמיד השתדלתי להתמקד בטובת התנועה ובטובת המדינה. זה בדיוק מה שאנחנו עושים היום בקמפיין הזה: דואגים לטובת הליכוד ולטובת המדינה".

.