רק לאחרונה נחשף ב"חי בלילה" כי יוטיוב, שבבעלות פייסבוק, מאפשרת לפדופילים ליצור קשר עם קטינים למטרות שיתוף וסחר בסרטונים אינטימיים, ופייסבוק שוב מסתבכת. נגד הרשת החברתית הוגשה תביעה בסך רבע מיליארד ש"ח, בטענה שברשת ישנה אפשרות להגיע לקטינים ולשתול להם מסרים, בין היתר גם על הנצרות.

אסף פוזיילוב מרשת ב', חשף לראשונה כי ארגון משיחי החל בקמפיין שלם בו הוא מטגרט ילדים בני 13 ומעלה מישראל, ומציג להם פרסומות במסווה של תוכן על היהדות. לאט לאט מסרים סמויים על הנצרות מתגלים באותם הקישורים בפייסבוק, עד כדי ניסיון להמיר את דתם של אותם ילדים יהודים. 

פייסבוק מקשרת בין קטינים לארגונים משיחים  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הפוסט שפורסם לילדים | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"זה מעיד על בעיה הרבה יותר גדולה", סיפר עו"ד גיא אופיר לנדב בורנשטיין. "כולנו מגדלים את הילדים שלנו לפי תפיסת העולם והערכים שאנחנו רוצים שהם ידעו, ומי שנמצא איתם ברגעים הכי אינטימיים, שאנחנו ההורים לא נמצאים, זה פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'אט. הם לוחשים להם באוזן בעבור בצע כסף, ויותר מזה, המערכות האלה גם יודעות מתי הילדים שלנו הכי רגישים ומתי הם נסערים".

"פייסבוק אפשרה לטרגט ילדים בעלי תפיסות עולם מיסטיות ופתוחות יותר", מסביר עו"ד אופיר. "הפרסומות של הארגון היו בנויות בצורה כזאת שאין אפשרות לראות סממנים נוצריים. ילד יכול לראות את זה ולחשוב שהוא נחשף לחומרים של הדת היהודית, ולאט לאט מטפטפים ומתחילים לחשוף את הכוונה האמיתית".