"התחייבו להצביע לראש העיר, דוד אבן צור, בבחירות הקרובות לראשות קריית ים, וחשבון האינסטגרם שלכם יגדל באלפי עוקבים" – זאת ההצעה שקיבלו לאחרונה תושבי קריית ים. לפי דברי ש', תושבת העיר, היא צורפה לקבוצת וואטסאפ סודית הנושאת את השם "פרוייקט בחירות", שם נפרשה ההצעה בפניה ובפני תושבים נוספים: "אם אני אומרת שאני מצביעה לדוד אבן צור בבחירות, יש לי הנחה על כל הקטע של התוכנה הזאת שמעלה לי את העוקבים".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

אבן צור הוא ראש העיר הנוכחי של קריית ים, בבחירות הקודמות זכה לאחר שהתמודד לבד מול פתק ירוק. כעת, מתמודד אבן צור לקדנציה נוספת, ומנהל עמוד האינסטגרם שלו, יוסי עובדיה, חשב על רעיון יצירתי שיסייע בהבטחת קולות לבחירות הבאות. בקבוצת הוואטסאפ שפתח עובדיה, וכן בחשבון האינסטגרם שלו, הציע לתושבי העיר את ההצעה הבאה: "מי שיחתום שהוא בוחר בראש העיר דוד אבן צור, מקבל ממני חמישה ימים מתנה, בערך 700 עוקבים ביום, ומי שירצה להמשיך יקבל גם הנחה".

לאחר שתחילה הכחישו את הקשר ביניהם, עובדיה ואבן צור הודו שהם מכירים זה את זה. עובדיה אישר שהוא מנהל את עמוד האינסטגרם של אבן צור, ואף לא הסתיר שהבטיח לתגמל את מי שיתחייב לבחור בראש העיר לקדנציה נוספת. לעומת זאת, ראש העיר מסר שהוא מכיר את עובדיה, אך שלא מדובר בקשר עסקי: "אני מכיר את אבא שלו, מתפלל איתי בבית הכנסת, לפני שבוע הוא חיבר לי אינסטגרם. אמרו לי שיש לו הרבה עוקבים, אולי שווה לבדוק להעסיק אותו". בנוסף, הבהיר אבן צור, שמעולם לא שמע על כך שעובדיה הבטיח לתגמל תושבים שיבחרו בו.

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

לדבריו של עו"ד אייל בסרגליק, מומחה למשפט פלילי ועבירות צווארון לבן, הבטחת עוקבים שקולה לטובת הנאה כספית. "כאשר מדובר באינסטגרם, אין שום הבדל אם המתת הוא כספי או לא כספי", מסביר בסרגליק, ומוסיף :"בכל מצב שהוא, כאשר מועמד לוקח ומשלם בעבור הבחירה שלו, או כאשר מישהו מתנה את הבחירה שלו בעבור טובת הנאה עתידית, שזה רכיב ה'בעד' בשוחד, המשמעות היא לכאורה עבירת שוחד".

תגובת ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור: "יוסי עובדיה הוא צעיר נמרץ שקריית ים יקרה מאוד לליבו ולכן החליט להתגייס לעזרת ראש העיר שלו. כדרכם של צעירים נחושים מתברר שהוא היה נמרץ מדי ובשל העובדה שהוא לא בקיא בכל הוראות החוק הוא הרחיק לכת ומחוזות אסורים. ברור כי הדברים נעשו שלא בידיעתי ושלא על דעתי ומיד כשנודע לי על כך הפניתי את תשומת ליבו וביקשתי ממנו להקפיד להבא בכל פרסום הנוגע אלי ולהתייעץ איתי תחילה".

תגובת יוסי עובדיה: "כפי שאתם רואים זהו גימיק תקשורתי על מנת לקדם את המועמד שאני מאוד אוהב דוד אבן צור. בשבועיים האחרונים שמתי לב שלראש העיר שלי אין חשבון אינסטגרם, כתושב העיר פניתי אליו והצעתי לו לפתוח חשבון אינסטגרם בשביל לחשוף את תרומתו לכלל הצעירים בעיר. היות ויש לי כמות נכבדת של עוקבים באינסטגרם, הצעתי לו את שירותי בחשיפה גדולה לכל תושבי העיר שלי מחשבון האינסטגרם שלי, למטרת חשיפה לכלל הצעירים בעיר שעוקבים אחרי".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12