לפני קצת יותר משנתיים נעצר ההאקר מאשקלון אחרי שהטריד את כל ארצות הברית. הטענות כלפיו כללו סחיטה, איום לפיצוץ מטוסים ופגיעה במוסדות ציבור. הוא הורשע ונידון לעשר שנות מאסר. במהלך המעצר אובחן לראשונה על הספקטרום האוטיסטי, אך נקבע כי הוא עדיין כשיר לעמוד לדין.

משפחתו הגישה לאחרונה עתירה לבית המשפט בטענה כי בנם חווה התעללות קשה במעצר. לטענתם, ההתעללות הכוללת קשירה למיטה, שליחה לבידוד ממושך, מניעת שיחות טלפון וביקורים בכלא, בניגוד למה שהוחלט קודם לכן בבית המשפט. "בשב"ס מודעים לזה. זה זוועה, פשוט זוועה", סיפר האב למערכת חי בלילה.

"אוטיסט בתוך הכלא שנתיים וחצי, ועוד מתכננים לו עשר שנים ככה", שיתף אביו של ההאקר מאשקלון, "כל המומחים אמרו שהוא לא צריך להיות בכלא. במילה אחת זו התעללות. בשב"ס מנסים להסתיר את האמת, כי במהלך כל האבחנות בהליך הפלילי והחקירות במשטרה לא היה בסביבה רופא לאוטיזם, כדי לראות שהוא נמצא בתנאי כליאה נורמליים בשבילו".

שירות בתי הסוהר לא מכחיש את האמירות וטוענים כי הוא נשלח לבידוד בשל דין משמעתי, שהיה עלול לסכן את שלום הציבור. בתגובה לעתירה, בית המשפט התחייב לקיים מפגש רופא איתו. למרות הטענות, יש להזכיר כי ההאקר מאשקלון הסתבך לא פעם אחת בתוך כותלי הכלא, לדוגמא ניסיון לברוח מרכב שב"ס ואיומים על מוסדות מתוך הכלא.

נעמה לרנר, מנהלת המחלקה הקהילתית בארגון "זכות", התייחסה לשאלה כיצד אפשר לאסור אדם על הספקטרום האוטיסטי: "במהלך המשפט של ההאקר מאשקלון נפגשתי איתו, וכתבתי שצריך בסביבתו אנשים שיכירו במגבלתו, שידעו איך להנגיש לו את הסביבה, כדי שהוא יכול לשרוד את המאסר. וגם שיכול בסופו של דבר לצאת כאדם חדש".

תגובת שירות בתי הסוהר:
"מדובר באסיר שהתנהגותו אינה צפויה, רצופת אירועים שליליים הכוללים ניסיונות בריחה ופגיעה בסדר ובמשמעת בבית הסוהר. יודגש כי שב"ס ער לצרכיו של האסיר והוא שובץ לאגף ייחודי ומטופל על ידי צוות רב ומקצועי".