טקס השבעת הכנסת ה-19 הוא אירוע שזכור בעיקר בזכות השמלה שלבשה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. קשה לשכוח את הביקורות שטענו שהשמלה הייתה "שקופה מדי", "לא מכבדת" ו"לא מחמיאה". מאז החליטה הגברת נתניהו להלחם בתדמית. והיום, בדיוק שנה אחרי, היא מציגה לוק חדש ומפתיע, עליו אחראים בין השאר ספר צמוד, מאפרות, סטייליס ותכנית ספורט קפדנית.

"יש חשיבות עצומה לאיך שהיא מציגה את עצמה לידו"

שרה אחרי המהפך (צילום: ז'אן כהן, instagram)
מייקאובר: שרה במראה חדש | צילום: ז'אן כהן, instagram

מסתבר שלמייקאובר, שאת ניצניו ראינו כבר באירוע חגיגות ה-90 לנשיא המדינה, הזה יש גם השלכות מדיניות: "הכנסת הוא מקום שמרני, ולכן להופעה חיצונית יש לה משמעות גדולה", טוענת יועצת התקשורת תמי שנקמן, "ראה למשל את קייט מידלטון שבוחרת ללכת עם בגדים מחנויות עממיות, היא רוצה להעביר את המסר 'אני כמותכם'. גם מישל אובמה, מופיעה בצבעים מאוד חמים כדי למתג את עצמה בצורה מסוימת על פי קהל היעד אליו היא פונה".

איך זה השפיע על המיתוג של שרה נתניהו?
"הלבוש הוא הרבה יותר שמרני, הוא יותר מהודק. התספורת העגולה מרככת את הפנים שלה, ויוצרת מראה יותר אמפתי וסימפטי, כפי שהיא מרגישה בפנים ורוצה להראות בחוץ".

ובשורה התחתונה, האם זה בכלל צריך לעניין אותנו איך שרה נתניהו מתלבשת? מסתבר שכן, ואפילו יותר ממה שנדמה לנו: "כל פעם שמופיעה אשת ראש הממשלה ליד ראש הממשלה, התיוג הוא זוגי", מסבירה שנקמן, "המראה שלה – אם הוא לטובה משפיע גם עליו לטובה, אם הוא לרעה היא כמובן מושכת אש, וזה יכול לגרום לכך שלא מקשיבים למה שהוא עושה או אומר, אלא מתחייחסים רק אליה, יש חשיבות עצומה לאיך שהיא מציגה את עצמה לידו".

השמלה של שרה נתניהו (צילום: חדשות 2)
מי בכלל זוכר את השמלה הזאת? | צילום: חדשות 2

חי בלילה: רביעי, חמישי ושבת ב-23:00