תכנית התחקירים הקנדית “JE” חושפת פרטים חדשים אודות מערך ההונאה שהפעיל לכאורה יצחק כהן, המוכר בישראל כקוסם צ'יקו, חצי מהצמד צ'יקו ודיקו.

על פי התחקיר, זוהר הקים סוכנות דוגמנות פיקטיבית, ופיתה מאות נשים להצטרף אליה. "יצחק זוהר חייב 1.6 מיליון דולר לספקים האמריקנים והקנדים שלו", מספרת מארי-קריסטין ברגרון עיתונאית קנדית ומנחת התכנית בה התפרסם התחקיר, "הוא רכש אלפי תכשיטים לחברה שלו – 'ווילד ספרקל', אבל החברה הזאת פשטה את הרגל בשנה שעברה והספקים מנסים להשיג את כספם ואת התכשיטים שלהם, אבל כרגע לא מוצאים את התכשיטים".

מה גרם לך לחשוד בו מלכתחילה?
"התחלתי להתעניין בו ובחברה שלו, 'שואוקייס וודינג', כי היה לי ברור שמדובר בתרמית. מאות אנשים יצרו איתי קשר כדי לספר לי שהם שילמו מאות דולרים על בוק כדי להפוך לדוגמנים, אבל הם מעולם לא זכו לחוזה דוגמנות. יצרתי קשר עם רשות הגבולות הקנדית כדי לברר כיצד האדם הזה הצליח להיכנס למדינה שלנו למרות עברו הפלילי, אבל רשות הגבולות הקנדית לא הייתה מעודכנת שהוא נמצא בקנדה. כתוצאה מכך, נפתחה חקירה ברשות הגבולות הקנדית. כרגע מתנהל תהליך נגדו אבל בסופו של דבר – ייאסר עליו להיכנס לקנדה".

בקשר למקום הימצאו הנוכחי של זוהר קריסטין ברגרון אומרת כי ייתכן והוא נמצא בפלורידה. "זה המקום האחרון שבו הוא נראה. אחרי התכנית, ששידרנו לפני שבועיים, נודע לי שזוהר לקח חפצים מביתו במונטראול ואז חזר לפלורידה, שם הוא נמצא עכשיו. דיברתי לא מזמן עם עורך הדין הממונה מטעם כונס הנכסים והוא סיפר לי שהם מנסים לעקל את ביתו במונטריאול כדי להצליח להשיג סכום כסף מסוים, לתשלום לנושיו. הוא עומד לפני חקירה על ניצול קשיש, הונאה, ושהייה בלתי חוקית".

לדבריה, "הדבר שזעזע אותי יותר מכל היה לשמוע על העבר הפלילי שלו בישראל, כשנודע לי שהוא תקף מינית נשים, שהוא הואשם בהונאה וישב בכלא. ולמרות עברו הפלילי הוא הגיע למונטראול, זה בעייתי. הוא פתח כאן חברות רבות ומתברר שהוא הונה רבים כאן בקנדה. האדם הזה יישם כאן את אותה שיטת פעולה כמו בישראל. הוא פתח סוכנויות דוגמנות לאנשים לא מקצועיים, הוא גבה מהם כספים וסגר את החברה. מזעזע לראות שהאדם הזה הונה כאן אנשים רבים מאוד, למרות כל מה שעולל בישראל".