"היו לי המון שעות טלוויזיה איתו, הרבה שעות במה והופעות מדהימות, הפסדנו חבר יקר וקומיקאי אדיר" מספר אלי יצפאן בקול שבור כשהוא מדבר על ספי ריבלין ז"ל, מי שנחשב לאחד האנשים הכי מצחיקים בישראל וזה שהשפיע על דורות שלמים קומיקאים.

יצפאן, שהחל את דרכו כשחקן צעיר בתכנית "מוצ"ש" ששודרה בערוץ הראשון, נזכר בימים בהם שיחק בה לצידו של ריבלין שבאותם ימים כבר צבר לעצמו מעמד של כוכב: "זו הייתה זכות גדולה לשחק לצידו ב'מוצ"ש', הייתי אז צעיר מאוד והוא היה כבר ספי ריבלין הגדול, זה שגדלנו עליו", הוא מספר, "באותם ימים היה רק את ערוץ 1 ולא הייתה לנו שום תחרות. אחרי התכנית המשכנו יחד לתיאטרון ועשינו שתי הצגות משותפות."

 "המצלמה התאהבה בו מהרגע הראשון"

כמו יצפאן, גם ריבלין עצמו עשה את צעדיו הראשונים בטלוויזיה בתוכנית בידור, רק במקרה שלו הייתה זו "ניקוי ראש", אחת מתכניות הסאטירה הראשונות ששודרו בישראל. מוטי קירשנבאום, מי שכתב וערך את התכנית, נזכר: "ספי היה קומיקאי אדיר הרבה לפני התכנית, הוא שיחק בתיאטרון ה'חאן' והיה פשוט אדיר, אז לקחנו אותו ל'ניקוי ראש' ומהרגע הראשון המצלמה פשוט התאהבה בו."

כמו לרבים מחבריו הקרובים של ריבלין, גם לקירשנבאום היו רגעים קטנים ומשותפים שהוא לעולם לא יישכח: "יש לי כל כך הרבה רגעים אישיים איתו, אבל סיפור אחד שאני זוכר קרה בתקופת 'ניקוי ראש' כשהלוויתי לו קצת כסף ואמרתי לו שיחזיר לי כשיוכל. 20 שנה מאוחר יותר, בחתונה של בתו, הוא עלה לבמה, סיפר את הסיפור הזה, פנה אליי ואמר לי שהוא מצטער, אבל הוא עדיין לא יכול לחזיר לי את הכסף."

"עולם התרבות הישראלי איבד שחקן ענק ודמות קומית אדירה", מסכם קירשנבאום בכאב, "זה קשה להיות קומיקאי במדינת ישראל, וספי ידע לעשות את זה יותר מכל אחד אחר."

 חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:15