"אתה לא מפחד שפתחת על כולם?", נפתח אחד הסרטונים בשאלה, עליה לכאורה משיב עד המדינה: "קצת, אבל הייתי חייב לדאוג לעצמי ושיחתמו איתי על ההסכם. אמרתי לחוקרים את מה שהייתי צריך להגיד להם. חלק מהמידע, איך אומר טראמפ? פייק ניוז". זאת רק אחת הדוגמאות לווידויים הפיקטיביים שהתפרסמו ברשתות החברתיות ביממה האחרונה, ובאופן טבעי האצבעות המאשימות הופנו לכיוון גורמים מן הימין, ולמקורביו של ראש הממשלה. לאחר שארי הרו, שלמה פילבר, מיקי גנור וניר חפץ חתמו על הסכמי עד מדינה בחקירות נתניהו, קמפיין הווידויים המפוברקים נתן תחושה שמישהו רוצה להוקיע את מוסד עד המדינה, ולגרום לבאים בתור לחשוב פעמיים.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

לעיתונאי אלדד יניב הייתה תיאוריה דומה, אותה בחר לצייץ בטוויטר: "לאוזניהם של שימרון ומולכו, כדי שלא יהפכו עדי מדינה. כמו ב'סופרנוס', מאפיית בלפור מניחה ראש של סוס כרות על מיטותיהם". אך בניגוד לספקולציות, הארגון שלקח אחריות על הקמפיין הוא ארגון "שומרי הסף", ארגון שמאל שחרט על דגלו את ערכי שלטון החוק, שנציגיו סבורים שמפעל עדי המדינה הוא בעייתי. "זה מוסד שלמעשה העבריין ששותף בעבירה, אמור לקבל טובות הנאה, על מנת להפיל את הבכירים ממנו", מספר ליאור דץ, ממייסדי עמותת "שומרי הסף". "שיהיה ברור, אנחנו בעד מוסד עד המדינה, אין לנו שום טענות נגד ניר חפץ, אני לא יודע מה הוא אמר, אני לא יודע מה הוא יגיד. ההיפך, אני מאוד אשמח שראש הממשלה ילך הביתה כי הוא מושחת, ויהיו עוד הרבה עדי מדינה. מה שאני לא אשמח, שבמדינת ישראל המשטרה תעשה קיצורי דרך ולא תחקור כמו שצריך".

תגובת משטרת ישראל:

"הסרטונים נשוא פנייתכם אינם מוכרים לנו. באשר לעדי מדינה, נדגיש כי במסגרת המאבק בפשיעה החמורה נעשה שימוש במגוון רחב מאוד של כלים, לרבות עדי מדינה, ואמינותם אינה תלויה בסרטון כזה או אחר".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12