הכל התחיל כשדנה הייתה בת 18, היא פגשה מטפלת בשיטת "מוח אחד וקינסיולוגיה" המהווה סוג של תחליף לטיפול הפסיכולוגי המסורתי. דנה מספרת ששמעה על השיטה האלטרנטיבית הזאת ועל העובדה שזה טיפול שאולי יכול לעזור: "המטפלת שישבה מולי התחילה לעשות לי כל מיני תרגילים מספר ההדרכה של השיטה הזאת, ואז היא בחרה סוג של מנטרה כזאת שהיא ביקשה ממני להגיד כשיד ימין שלי מאחורי העורף ויד שמאל על המצח".

בנוסף לכך, דנה מספרת שאחרי שחזרה שוב ושוב על המשפט שהמטפלת בחרה עבורה "אני אוהבת את עצמי ומקבלת את עצמי באופן העמוק ביותר", המטפלת החלה לעשות תנועות של הספרה 8 עם היד וביקשה ממנה לעקוב עם העיניים אחרי התנועות. לאחר מכן, המטפת החלה בתרגיל שנקרא "מציאת גיל החסימה", והחלה לחזור אחורה עד שהגיעה לגיל 10 וזיהתה את הגיל הזה כ"גיל החסימה", לטענתה של דנה, בשלב הזה המטפלת לא תפקדה כראוי: "אחרי שהיא החזירה אותי לגיל 10, אבל לא החזירה אותי לגיל 18". למרות החויויה הקשה, דנה מספרת שבהתחלה היא לא הרגישה בכלום: "בטיפול עצמו, זה היה כלום, לא האמנתי בכלל שזה יעבוד". לטענתה, המטפלת זיהתה את גיל 10 כ"גיל החסימה" כי כשהייתה בת 10, שינו את שמה בשל בעיות בריאותיות: "התחלתי לחשוב על איך קוראים לי, הלכתי למשרד הפנים ושיניתי את השם שלי 3 פעמים, היא החזירה אותי להתעסק בבעיה של גיל 10 ואני המשכתי להיות מוטרדת ממנה".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

הרגעים הראשונים בהם דנה החלה להבין שמשהו לא בסדר הם כשמשהו בהתנהגות הרגילה והאופיינית לה השתנה: "תמיד הייתי אחת הדברניות הגדולות בבית, מספרת ומשתפת ותמיד נורא ורבלית וחיונית, ופתאום אני מוצאת את עצמי בשולחן שבת יושבת על הכיסא כבויה". לאט לאט, היא החלה להבין שמשהו לא טוב קורה: "הרגשתי שמשהו אחר שולט על התודעה שלי, זו תחושה מאוד מאוד מפחידה, אתה רוצה לחשוב מחשבה מסוימת והראש לא נותן".

בסופו של דבר, הרגע שבו דנה גילתה שהיא עדיין תחת היפנוזה הגיע כאשר יצרה קשר עם נוירולוג שהודיע לה: "שיטת 'מוח אחד' היא סוג של היפנוזה" ומיד הפנה אותה לפסיכיאטר. בשלב הזה, דנה נפגשת עם פסיכיאטר שעורך בדיקה כללית כדי לבדוק האם היא באמת נמצאת תחת השפעה היפנוטית וקובע שכן: "מצד אחד זו הקלה כי הינה עלינו על הבעיה, אבל מצד שני זה קשה לחשוב איך יוצאים מזה וחוזרים למצב שבו הייתי".

לאחר בדיקות רבות שערכו מומחים בתחום נקבע שדנה עברה היפנוזה ע"י אדם לא מוסמך. במסמך של הנוירולוג המומחה שבדק את דנה הוא כתב: "אני מעריך שהטיפול שקיבלה הוא טיפול היפנוטי שנעשה ע"י אדם שאינו מבין את עוצמת הטיפול ואת השפעתו השלילית". בנוסף, פרופ' חיים בלמקר, פסיכיאטר מומחה, סיפר שישנם כנראה מספר לא קטן של מקרים כאלה בעולם: "יש דיווחים כאלה בעולם וזו אחת מהסיבות ההיסטוריות שבארץ יש חוק שמגביל את השימוש בהיפנוזה לאנשים שהם מומחים בלבד".

תגובת משרד הבריאות למקרה: "הוועדה המייעצת על פי חוק ההיפנוזה מקבלת באופן מסודר פניות של אזרחים על מקרים שבהם מבוצעת לכאורה עבירה על חוק ההיפנוזה ע"י מטפלים שאינם מוסמכים. כאשר הוועדה מקבלת פנייה שכזו, יש לא אפשרויות חקירה שאושרו ע"י פרקליטות המדינה. הוועדה קוראת לציבור לפנות אליה בכל מקרה של חשד שאדם שאינו בעל רישיון להיפנוט מבצע היפנוזה".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12