אחרי שבשבוע שעבר סיפרו חיילות מחיל האוויר לחי בלילה כי מפקדן הטריד אותן מינית, ובין היתר היה נוהג להתפרץ למגורי הבנות ללא רשות ובניגוד לנהלים, היום הגיעה למערכת התכנית תלונה נוספת על כניסת מפקד למגורי החיילות. נהגות סיור מחטמ"ר בנימין התלוננו גם הן על מפקד מתפרץ, אך הפעם הן הקליטו את המקרה.

כשאחת הנהגות סיימה את היום חצי שעה מוקדם יותר באישור המפקד הישיר, היא התקלחה ונכנסה לחדרה. בזמן ההתארגנות, הגיע מ"פ מחטיבת גבעתי למגורי הבנות והתפרץ לחדרן כשהן בקושי לבושות. למרות הבקשות שימתין עד שיסיימו להתארגן, הוא לא חיכה והתחיל לצעוק עליהן.

"תעלי לסיור, את משוגעת, את לא מבינה מה אומרים לך?", צעק המ"פ על אחת החיילות. כשהיא ניסתה להסביר לו שאמרו לה לרדת, הוא ביטל את דבריה ואמר: "תעופי מפה, בשבת יכולת ללכת, למה חזרת בכלל? לכי הביתה. מי ביקש שתחזרי? מטומטמת כזאת".

אחת החיילות שהספיקה להקליט את השיחה סיפרה כי זה ממש לא המקרה הראשון שאותו המ"פ מוצא את עצמו במגורי הבנות, ושגם החיילים שמשרתים תחתיו נוהגים לעשות זאת. מחר הן צפויות להגיש תלונה ביחידת יוהל"ן שמטפלת בהטרדות מיניות בצה"ל.

למצולמים אין קשר לכתבה

"הוא כל הזמן עושה את זה", סיפרה אחת החיילות למערכת חי בלילה, "הוא והחיילים שלו כל הזמן נכנסים למגורי הבנות. אני לא מבינה באיזו רשות. חברה שלי קמה מתוך שינה מבוהלת, היא בהתקפי חרדה עד עכשיו, לא מתפקדת ולא מדברת איתנו. אתה בן אדם עם דרגה, אנחנו בני אדם, תדבר איתנו, למה אתה צועק? הרגשתי מושפלת, אני מדברת איתו עירומה".

מדובר צה"ל נמסר:
"כלל הטענות ייבדקו על ידי המפקדים ובמידת הצורך ינקטו צעדים פיקודיים. צה"ל מצפה ממשרתיו לשיח מכבד, הולם וסובלני".