מאז שגילינו את טל מ"האח הגדול" השיח סביב הטבעונות הפך לשיחת סלון אצל חלק גדול מהצופים. כבר בימים הראשונים של העונה הסבירה טל שהמטרה שלה היא להוביל לשינוי אמיתי אצל כמה שיותר אנשים ואמרה: "זו משימת חיי ואסור לי להיכשל". נראה שהמאבק שלה נושא פרי: לפי דוח של חברת "באזילה" מאז כניסתה של טל לבית נרשמה עלייה משמעותית בשיח בנושא הטבעונות. הממוצע היומי לפני תחילת העונה היה 428 דיונים ליום, בעוד אחרי עליית התוכנית עלה הממוצע ל-555 דיונים ביום. גם דעת הקהל השתנתה - אם לפני החודש האחרון  25% בלבד הגיבו בסניטמנט חיובי לנושא, היום התהפכו היוצרות ו-51% מגיבים אליו בחיוב.

עוד בתכניות קשת:

"אני רוצה פרמזן על הספגטי שלי"

טל בסלון (תמונת AVI: mako)
לא לבד במאבק. טל גלבוע | תמונת AVI: mako
אם גם אתם שאלתם את עצמכם "להיות או לא להיות" ושקלתם ברצינות שינוי משמעותי בהרגלי התזונה שלכם, מערכת "חי בלילה" סידרה דיון ראש בראש בין המסעדנית הטבעונית ננה שרייר לבין רפי אדר, חובב מושבע של האוכל האיטלקי, כולל הגבינות השמנות והבשר המשובח הנלווים אליו. "יש טרנד, זה בא והולך. אני לא נגד אף אחד, הם בחרו בדרך משלהם אבל אני בעד הכל - דגים בשר ירקות ופירות" אומר אדר ומבהיר: "גם אם יכוונו לי אקדח לרקה אני לא אהפוך לטבעוני, אני רוצה פרמזן על הספגטי שלי".

שרייר בטוחה שברפי, כמו בכל אחד אחר, מסתתר טבעוני שרק מחכה לפרוץ החוצה: "עמוק בתוכך אתה יודע שזה המהלך הנכון בהיבט בריאותי, מוסרי, אקולוגי וכלכלי, לשם העולם הולך וכולם צריכים להבין ולהתקרב לזה", היא טוענת. לא אחת נשמעו ביקורות על השיטות הפרובוקטיביות של הלוחמים למען זכויות בעלי החיים אבל ננה טוענת שזו הדרך היחידה: ברגע שאתה מוריד את המחסום מהעיניים ואתה מגלה באיזה סבל כרוך לייצר להמונים מזון מחיות זה מגוחך להגיד שזה פרובוקטיבי".

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 23:00