הנושא הכי חם הבוקר סביב הברזיות בבתי הספר ופינות הקפה במשרדים, הוא ללא ספק כניסתם אמש של הדיירים החדשים-ישנים, כשמעל כולם עומד זקוף מנחם בן שסבל לא מעט במהלך שהותו הראשונה בבית, ומן הסתם גם אחרי יציאתו, בעקבות התנהגותו בתוך הוילה. רגע לפני שנכנס לסיבוב השני, תפסנו אותו לשיחה קצרה.

השאלה הראשונה והמסקרנת מכולן היא למה, למה הוא עושה את זה לעצמו שוב? כמו תמיד, ההסבר מפיו נשמע פחות או יותר הגיוני: "אני בכלל רואה את עצמי כמישהו שיכנס וייצא מבית האח הגדול לעד" אומר בן, "אחת לכמה שנים אני כנראה אכנס ואצא. זו נראית לי תהילה מתמדת ונפלאה ואני תמיד בעד תהילה. הסיבה העיקרית היא שאני לא מכיר במה יותר אפקטיבית מאשר זו כדי להשפיע על העולם".

אתה באמת מרגיש שאפשר לעשות שינוי?

"ברור. קחו לדוגמה את העונה הנוכחית, תראו את טל – לדעתי יש לה השפעה גדולה לא רק בתוך הבית אלא גם מחוצה לו. אני רואה בה מופת".

ומה בוער בך, מה נראה ממך העונה?

"העניינים הם רבים: פעם רציתי להקים מפלגה שתקרא "אלף המהפכות", והפעם אכנס עם ספר הקוראן. אנשים לא מבינים שמדובר בספר שמיימי, וכשאומרים להם השמצות על מוחמד, הם מלבים שנאה נוראית שצריך לנקות אותה. למען השלום צריך לנקות את השטח באופן רוחני".

מנחם מתפלא על הבוקר (תמונת AVI: mako)
מנחם, הבוקר בבית האח | תמונת AVI: mako
"לדבר פחות ולהקשיב יותר"

עניין הקוראן ומוחמד הוא רק חלק מהמהפכות שמתכנן בן לעולם ולבית האח הגדול, ונראה שאחרי חמש שנים הוא אכן עבר מהפך כלשהו: "כמובן שהשתניתי בחמש השנים האחרונות, כשברקע עומד אסון ההתאבדות של הבת שלנו", הוא משתף, "אחד הזיכרונות הגדולים ממנה שייך לעונה הקודמת אז היא עמדה ברחבת הכניסה לבית האח ואמרה למצלמות: 'אבא שלי צריך לדבר פחות ולהקשיב יותר', וזו העצה שאני לוקח איתי לפעם השנייה".

הסיפור עם כנרת השפיע על כניסתך הפעם?

"אין לי זיכרון חי שלה, אני נכנס בלי תמונה כי אני רוצה פשוט לחיות את הזיכרון שלה."

נושא נוסף שבער בעונה בה שהה בן בתוך הבית, היה התעסקותו בכל הקשר להומוסקסואליות בכלל, ואמיר פיי גוטמן בפרט, כשהפעם מי שמחכה לו בתוך הבית כנציג הקהילה הוא מיקיאיגי: "בניגוד להשמצה שהשמיצו אותי תמיד, הומואים לא מגעילים אותי. ברור שיש כאלה מגעילים, כמו שיש סטרייטים דוחים. אבל הרבה מאוד מההומואים הם מיטב החברה הישראלית".

 אז יש סיכוי לרומן עם מיקי?

"תמיד אהבתי גברים מכל מיני סוגים לאורך שנים. אני פשוט רוצה לנהל איתו שיחת עומק מלב אל לב, והשאיפה שלי היא לא לבייש אף אחד, אני בטח אהפוך למנחם החופר ותמיד אשאר רק הזקן הטרחן -זה לא נעים, אבל אחרי מות הבת שלי הכל קטן עליי".  

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 23:00

"האח הגדול": רביעי ושבת, 21:00