כולנו זוכרים אותה בזכות המטעמים שהכינה בדרך לזכייה ב"מאסטר שף", אבל בימים אלה, נוף עתאמנה אסמעיל, זוכת העונה השישית של תוכנית הבישול האהובה, נמצאת בחזית המאבק נגד מגפת הקורונה.

נוף, שמתנדבת כבר מספר שנים במרכז הרפואי הלל יפה, מתנדבת במחלקה לבדיקות הקורונה. "העבר שלי לפני הבישול היה ביולוגיה מולקולרית ומיקרו ביולוגיה", סיפרה בראיון לחי בלילה. "אנחנו לוקחים את הבדיקות, עושים את כל הריאקציות, ובסוף, אחרי ארבע-חמש שעות, יש לנו תשובה לגבי מי חולה ומי לא". 

נוף רגע לפני ההכרזה בגמר (צילום: עודד קרני)
מאסטר שף 4 – הגמר הגדול | צילום: עודד קרני

"אנחנו מאוד נזהרים כאן. יש פה אמצעי מיגון הכי טובים שיש", הוסיפה נוף על העבודה הרגישה. "אני בתור שפית בחיים לא הייתי יכולה להיכנס לפה. אני נכנסת בכובע השני שלי".

את מתנדבת כדי להקל על העומס?
"כבר שנים אני מתנדבת בעמותת 'ידידים' של בית החולים ועכשיו מן הסתם מחפשים לעזור ברגע המשבר הזה שתוקף את כל העולם. שפים כרגע יושבים בבית ולא עובדים, אז אמרתי - אם אני יכולה לתרום מהזמן שלי לטובת המאבק הזה, זאת זכות ענקית שיכולה ליפול בחלקי".

עוד סיפרה נוף כי היא החליטה להכניס את עצמה להסגר מרצון. "לפני 27 ימים החלטתי שאני חייבת לשבת בבית ולא להיות חלק מההפצה של המחלה. אז כן, נכנסנו להסגר מרצון. היה דכדוך של יומיים שכל העבודה התבטלה, אז אמרתי 'רגע, אני לא בן אדם מדוכדך בטבע שלי', החלטתי שאנצל את זה ואעשה שיעורי בישול לאנשים". 

"הרבה אנשים מעוניינים לעשות אוכל פשוט. המתכון שלי לפיתה הפך ללהיט מאוד גדול ברשת. מתכון קל של פיתה במחבת, חצי שעה. אני באמת מנסה לעזור לאנשים להתמודד עם זה, גם להתמודד עם האתגר של הכנת אוכל, לא מצלעות או מדברים יותר מדי יקרים".

ואיך המשפחה מגיבה להחלטה שלה להתנדב? "המשפחה שלי משמינה מיום ליום והם שמחים שחלק מהימים אני מבלה בהלל יפה", סיפרה נוף. "אז הם אוכלים סלט ולא את כל הדברים שאני מכינה בבית".

היום בדיוק, 6 באפריל, לפני שש שנים, זכית במאסטר שף.
"נכון, ראיינת אותי גם אז. אני זוכרת שנורא התרגשתי. והנה, עכשיו סגירת מעגל".