האם אנחנו בדרך לכאוס בנמל התעופה בן גוריון? בחי בלילה פורסם לראשונה על כ-80 בקרי גבול של רשות האוכלוסין, אשר שלחו בימים האחרונים מכתבי התפטרות להנהלה. מדובר ברבע ממצבת מכוח האדם, מה שעלול להוביל לשיבושים קשים בנמל התעופה, זאת במידה וכולם יתפטרו יחדיו.

"הכשרתו של בקר גבול לוקחת כשנתיים, אין מי שיחליף אותם", סיפרה שני שבתוב, יו"ר ועד העובדים ובקרית בנתב"ג. "העומסים והעיכובים שיווצרו כתוצאה מכך, זו לא אחריותנו. זה כתוצאה מהמצב שאליו המדינה הביאה אותנו, את העובדים. אנחנו מותשים".

ההתפטרות ההמונית מגיעה אחרי מאבק ארוך ומתמשך במערכת חישוב שעות חדשה, שנכנסה לתוקף בחודש מרץ האחרון. לדברי העובדים, המערכת גרמה לבלגן שלם. כתוצאה מכך, אותם עובדים הרוויחו מאות שקלים פחות בחודש. בתיעוד שהגיע מאסיפת עובדים, אפשר לראות את מנכ"ל רשות ההגירה, שלמה מור יוסף, עוזב את המקום כשנדרש לתת תשובות.

לעומתו, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, לא חשש לאיים ואמר: "משרד האוצר חייב להיכנס לעובי הקורה ולתת לכם כל מה שמגיע לכם. אם משרד האוצר רוצה בלאגן בנתב"ג - יהיה לו".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר:
"חלק מטענות העובדים נידונות בבית המשפט, אשר לאחרונה מינה רואה חשבון לבחינת אופן התשלום. איננו מכירים מכתבי פיטורין ולכן לא נוכל להתייחס לסוגיה. עם זאת, מדי שנה, עובדים שסיימו את לימודיהם עוזבים בתום החוזה, מקבלים פיצויים, ובמקביל מתבצע הליך גיוס עובדים חדש".