אורי טרזי, ישראלי שהגיע לאזור המהומות בוושינגטון כדי להביע תמיכה בטראמפ, התראיין ל"חי בלילה" וסיפר על השתלשלות האירועים בזמן המחאה על גבעת הקפיטול. "כבר בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו המונים לאזור הבית הלבן כדי להזדהות עם טראמפ", סיפר. "יש אלפים שטוענים שגנבו את הבחירות אז הם הגיעו להזדהות. ברגע שהבינו שסגן הנשיא מתכוון להטיל על ביידן להיות הנשיא, התחילו המהומות ומשם התחילו כולם להגיע לכיוון הקפיטול".

זה קורה באופן מאורגן או שהמון זועם ופורץ אחד אחר השני?
"כולם החליטו שאמריקה לא תוותר והגיעו לגבעת הקפיטול".

ישראלי בלב המהומות בוושינגטון (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
אלי טרזי על המהומות בוושינגטון: "יש פה המון ישראלים" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

טרזי, שתומך בעצמו בטראמפ, הסביר מדוע הגיע לתמוך. "אני פה מעל עשר שנים ובאתי לתמוך בנשיא שלנו. יש לנו עדיין משפחה בישראל ויש פה המון ישראלים".

יצאת מאזור המהומות?
"יצאתי משם כרגע למלון כי יש עוצר בעוד שעתיים. יש פה עוד הרבה אנשים במלון שבדיוק חזרו מהעצרת שפשוט לא רוצים להסתבך עם החוק. יש אנשים פטריוטים שלא משנה מה, יישארו שם ויעשו את שלהם".

המהומות מגיעות חודשיים לאחר הבחירות שבהן הפסיד הנשיא דונלד טראמפ ובמהלך הדיון בקונגרס שנועד לאשר רשמית את התוצאות שקובעות שג'ו ביידן יהיה הנשיא הבא. תומכי טראמפ רבים מחו על התוצאות, פרצו לגבעת הקפיטול - וחוללו מראות קשים ומבישים שייחקקו לעד בהיסטוריה של ארצות הברית.

במהלך מבצע ההשתלטות של כוחות המשטרה על המבנה בוצע ירי חי - ואישה נפצעה באורח אנוש. סגן הנשיא פנס פונה מהמקום על ידי השירות החשאי ועוצר כללי יוטל על וושינגטון. טראמפ פנה לתומכיו וקרא להם להרגיע את הרוחות - אך שב והדגיש שהבחירות נגנבו.