השבוע היה אמור יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להכריז על סכסוך כללי במשק על רקע העיכוב בהעלאת שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה. לבסוף הדבר לא קרה אך מסתבר שחברי הכנסת עושים המון על מנת לקדם את החוק, והרבה מהם הצטרפו לאתגר ה-30 בפייסבוק שנועד להעלות את חוק העלאת השכר למודעות ציבורית. האתגר בעצם קורא לחברי הכנסת לעשות משהו מופרך ומוזר שקשור למספר 30 ולהעלות אותו לרשת.

רוצים לדעת עוד על "אתגר ה-30"? לחצו כאן

"עם כל האתגרים והמאמצים של חברי הכנסת, לא עדיף פשוט לחוקק חוק?", שואל נדב בורנשטיין, וכנראה שמדובר ברעיון בכלל לא רע כי אחרי הכל מדובר בתפקיד שלהם, אבל מסתבר שגם פייסבוק היא זירה לגיטימית להעלאת מודעות ציבורית, וכפי שסיפר לנו ח"כ איתן כבל, מדובר בזירה לא פחות משמעותית: "הקרב הכי קשה הוא על העלאת החוק לשיח הציבורי".

תלמידי המורה שהושעה מדברים (תמונת AVI: mako)
"הקרב הכי קשה הוא על השיחה הציבורי". כבל | תמונת AVI: mako
אז מה עשו חברי הכנסת כדי לקדם את החוק? ח"כ איציק שמולי הבטיח לנקות שולחנות ולשטוף כלים במשך 30 ימים, ח"כ מזרחי אתגר את עצמו בהקפצת מטבע של שקל במשך 30 פעמים מבלי להפילו, ח"כ איתן כבל ירד ל-30 שכיבות סמיכה וח"כ חיליק בר לקח את האתגר צעד אחד קדימה ועצר את נשימתו ל-30 שניות. לזה אנחנו קוראים מחויבות אמיתית.

אז אם כל השרים מוכנים ללכת כל כך רחוק למען החוק, ואפילו שר האוצר יאיר לפיד הביע תמיכה, למה החוק כל כך מתעכב? "אנחנו עושים המון כדי שהחוק יעבור, יש רוב של 61 חברי כנסת שכבר חתמו על החוק, אבל הוא נשאר תקוע כי כנראה שלקואליציה אין כל כך אינטרס להעביר אותו", סיפר לנו ח"כ חיליק בר. בחודש הבא צפויה הצעת החוק לעלות להצבעה, ורק נזכיר כי באותו החודש בדיוק צפוי לעלות גם שכרם של חברי הכנסת בעצמם. 

חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק