היום הובאו למנוחות בני הזוג דין שושני וסתיו הררי ז"ל, לאחר שטבעו במהלך השבת באסון המעלית שהתרחש בשכונת התקווה בתל אביב. מוקדם יותר הערב (ראשון) נחשף הטיפול הלקוי של הרשויות באירוע, וזאת למרות זעקת דיירי הבניין שברחוב נדב, שניסו ללא הועיל להזעיק את הרשויות. 

שיחת הטלפון הראשונה שהתקבלה למוקד כבאות והצלה בנוגע לאירוע הייתה בשעה 12:35, אלא שמשאית הכיבוי הראשונה הגיעה למקום רק אחרי שעה ורבע, כפי שנחשף בתיעוד שהציג גלעד שלמור במהדורה המרכזית של חדשות 12. הכבאית לא הצליחה לסייע, ורק צוות צוללנים של יחידת "להבה" הצליח לחלץ את גופתו של שושני, שעתיים אחרי שהגיעה הקריאה הראשונה. גופתה של הררי חולצה שעה לאחר מכן. 

ההרוגים באסון המעלית

כוחות ההצלה הפנו אצבע מאשימה אל עבר מוקדן שסיווג בטעות את השיחה כאירוע שוגג, מה שגרם לעיכוב בהוצאת הכוחות למקום. עם זאת, עדות שנחשפת לראשונה בחי בלילה מספרת על מה שהתרחש באותן שעות קריטיות במוקד. "קיבלנו מטאורולוגיה בערך ב-6 בבוקר, שהולך להיות יום עם שיטפונות וכמות גשם גבוהה. אבל עדיין לא נערכו ולא הרחיבו את הכוח, לא בכבאים ולא במוקדנים", סיפר אחד המוקדנים שנכחו במרכז השליטה של אזור דן באותן דקות, "גם במשל"ט, ששם מתקבלות שיחות ומשם גם מזניקים את הכוחות, לא עיבו במוקדנים את המוקד, למרות שידעו שמדובר ביום קיצון". 

העומס הרב על המערכת, בשילוב חוסר בכוח אדם, הוביל לקושי רב בתקשורת בין מרכז השליטה למחלצים. כאמור, מי שספג את האש היום הם המוקדנים, שמסתובבים עם תחושה כבדה של אשמה. "בסביבות השעה 12 התחילו להיכנס שיחות בקצב מסחרר ולא ניתן היה לענות לכולם", הסביר, "במקביל אנחנו צריכים לשגר צוותים ולענות בקשר לכבאים. כאוס רציני, כמות טלפונים אדירה. באיזה שהוא שלב ממש קרסנו". 

משיחה עם המוקדן מתברר כי במהלך היום אירעו תקלות עם מערכת ה"שלהבת", בה מתעדים המוקדנים את כל האירועים המבצעיים. "התחלנו לרשום הכל ידני על דפים, ככה שלא נעשה רישום במחשב. בתוכנה נפתח האירוע ולאחר כמה רגעים הוא נסגר", נזכר, "אולי מלחץ, מבלבול. אין לי מושג איך זה קרה. אני מניח שזה בגלל כל הכאוס שהיה שם". 

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה: 

"במוקד התקבלו בשעה וחצ י 2,735 שיחות של אזרחים שפנו לעזרה המוקד. החל משעות הבוקר המאוחרות עובה המשל"ט והוא כלל בשעה אחת בצהריים 14 בעלי תפקידים שנתנו מענה וטיפלו ב-200 דיווחים מבצעיים. אזהרת מזג האוויר התייחסה להצפות בצפון מישור החחוף, במרכז מישור החוף, בשפלה ובדרום מישור החוף - איזור נרחב עם מיליוני תושבים. נציב כבאות והצלחה מינה היום צוות מקצועי לבדיקת האירועים".