זהירות, נוכל: אדם בשכונה ברמת גן מציג עצמו כעובד עירייה שהגיע לתקן את הביוב, ומחייב את הדיירים בתשלום התיקון בסך עשרות אלפי שקלים. הוא טוען שאם לא ישלמו, ביתם יוצף.

החשוד כבן 40, מגיע לבנייני מגורים במדים המזכירים מדי עירייה ודופק על דלתות הדיירים, תוך שהוא מציג עצמו כמי שנשלח מטעם העירייה לאור תלונות על רעש כתוצאה מפיצוץ בביוב. על הטיפול הוא דורש סכום של כ-3,000 שקלים, תוך כדי שהוא מפעיל לחץ על הדיירים ואומר להם באם לא ישלמו על תיקון התקלה, הוא יקרא לפקח שיקנוס כל דייר בבניין בכ-700 שקלים.

בין האנשים שנפלו בתרמית ישנה אישה בשנות ה-80 לחייה, ניצולת שואה. כשהוא הגיע לביתה, היא הייתה עם המטפלת שלה. הוא הצליח לרכוש את אמונה, למרות שהייתה מבוהלת מאוד ולא הבינה במה מדובר, והצליח לשכנע אותה לצאת לכספומט ולהוציא את המזומן שלא היה ברשותה. "הוא אמר שהוא צריך להביא לכאן ברזל אחד, צינור אחד וזהו", סיפרה בעדותה לחוקרי המשטרה. "הוא אמר 3,500 שקלים, הבת שלי הורידה לו 1,700 שקל. היא אמרה לו שהיא לא תשלם לו מע"מ, והוא אמר לה 'גברת, המע"מ לא שייך לא לך ולא לי'". 

עוקץ הפקחים המתחזים 1 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הנוכל טוען שיש פיצוץ בביוב והדיירים חייבים לשלם על התיקון | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

מסתבר שהקשישה היא לא היחידה שנפלה בפח, אלא שמדובר בנוכל סדרתי. עדי ששון, שמתגוררת באותו הבניין, גם חוותה את ניסיון העוקץ: "הוא טען שהוא מטעם העירייה, שהגישו תלונה על פיצוץ בביוב ושאנחנו צריכים לסדר את זה מיד", סיפרה לחי בלילה. "הוא אמר שהמחיר הוא 3,000 שקלים, אבל אם נשלם לו במזומן הוא יוכל לעשות לנו הנחה".

"הבנו שמשהו מריח לא משהו ואמרנו שאנחנו לא מוכנים לשלם", המשיכה. "הוא אמר שהוא יזמין פקח שייתן קנס לכל הדיירים בבניין. הוא הגיע עם ביובית וטעם שהוא שאב את הביוב לפני שעלה אלינו, אבל גם זה לא הספיק וגם על זה הוא דרש כסף. כשאמרנו שאנחנו לא מוכנים לשלם, ירדנו איתו למטה כדי לבדוק איפה הפיצוץ אבל הכל היה נראה תקין. באותו הרגע הוא נסע. כשהוא הבין שהוא לא הצליח לעבוד עלינו, הוא המשיך הלאה".

בעקבות המקרים הללו, יצאה הודעת וואטסאפ המזהירה את אנשי השכונה מאותו נוכל:

"בנות שגרות בשכונת הגפן, לידיעתכן יש בחור שמסתובב בשכונה וטוען ששלחו אותו מהעירייה כדי לתקן את הביוב, הוא עקץ את השכנה שלי ב-3,000 ₪ וניסה גם אותנו, אבל התקשרנו לעירייה לפני והם אמרו שאין להם מושג על מה מדובר. אל תפתחו לו". 

עוקץ הפקחים המתחזים 2 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הודעת האזהרה שעברה בוואטסאפ | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

תלונה הוגשה במשטרה.

תגובת עיריית רמת גן:
"מטפלים במלוא החומרה במתחזים וגנבים. כשעלה הפוסט בקבוצות הוואטסאפ ביקשנו את עזרת הציבור בתצלום של המתחזה על מנת לדווח למשטרה".