"אם נולדת בתאריך 16.2.1973 ונגנבת מבית חולים השרון בפתח תקווה... אני אמא שלך". את הפוסט הזה כתבה יוכי כהן בפייסבוק, ובראיון ל"חי בלילה" היא סיפרה לראשונה את הסיפור שלה על הלידה בבית חולים השרון. בעקבות שידור הראיון הגיעו למערכת התוכנית עדויות רבות של נשים שילדו באותן השנים באותו בית חולים וכולן סיפרו סיפור זהה: כולן ילדו בן או בת בריאים בבית חולים השרון בפתח תקווה, בשנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, בכולן טיפל אותו צוות רפואי, לכולן סיפרו בהפתעה אחרי כמה שעות או ימים שהילד מת, ואין שום מסמך, אין להן תעודת לידה, אין תעודת פטירה, הן מעולם לא ראו קבר והלידה כאילו לא הייתה.

בעקבות העדויות הללו יצא מגיש התוכנית נדב בורנשטיין למסע בעקבות האמת, ובתחקיר  ששודר ב"חי בלילה" בערוץ 12, נחשפו סימני השאלה סביב עשרות תינוקות שנולדו בבית חולים השרון. בתחקיר נחשף כי ישנן נשים שטוענות שרופאה ניסתה לשכנע אותן לוותר על התינוקות שרק ילדו בטענה שמצבם הבריאותי בעייתי, על אף שבפועל הם היו בריאים לחלוטין. כמו כן נחשפה עדותה של אישה שמספרת כיצד, לכאורה, ניסו למכור לה תינוק שנולד בבית חולים השרון.

עם פרסום הטענות, גם חברי הכנסת מיהרו להגיב ברשתות החברתיות ולהביע זעזוע מהפרשה שנחשפה. חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון פירסמה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט ארוך בנושא. כיו"ר הועדה לזכויות הילד, הבטיחה לקיים דיון בכנסת: "מי ערב לכך שלא יתרחשו עוד מקרים?", והגדירה את הפרשה החדשה כ"הזיה". גם חברת הכנסת נורית קורן התייחסה לתחקיר של "חי בלילה", ופירסמה בחשבון הטוויטר שלה פנייה ישירה למנחה התכנית נדב בורנשטיין: "אקיים דיון בנושא, אנא תפנה את הנשים אליי וננסה לאתר כל מסמך הקשור להיעלמות הילדים". הדיון אכן התקיים, והיום (ד'), פנתה חברת הכנסת שאשא ביטון בשאילתה דחופה לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, על פרשת העלמות התינוקות מבית חולים השרון: "מדוע טרם הוקצה צוות חקירה בנושא, ומה יעשה כדי לסייע בפתרון התעלומה כל עוד המעורבים הם בין החיים?".

השר ארדן, בתגובה לשאילתה, הכריז שנפתחה חקירת משטרה לאיתור התינוקות: "בתחילת שנות ה- 80 הוגשו תלונות של מספר אימהות על גניבת תינוקות מבית חולים השרון בפתח תקווה, כאשר הטענה היא שגניבת התינוקות התבצעה במהלך שנות ה- 70. לאחרונה בעקבות תחקיר מיוחד ששודר בערוץ 12, בו נחשפו טענות חדשות המעוררות חשד לסחר בתינוקות והיעלמות מסמכים רפואיים, המשטרה החלה לבחון שוב את הסוגיה". בהמשך הוא מספר על חומרי חקירה חדשים שנתגלו ונבדקים על ידי משטרת ישראל: "במקביל ולאחר פרסום הכתבה הגיעו 11 מתלוננות נוספות לתחנת פתח תקווה, להתלונן על אירועים דומים של היעלמות או חטיפת תינוקות מאותו בית חולים. כרגע בידי המשטרה מספר חומרי חקירה שנתגלו ואשר נבחנים בימים אלו ממש, על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. מטבע הדברים, לא אוכל להרחיב מעבר לכך מעל הדוכן, אולם המתלוננות יעודכנו כמובן בנוגע להמשך התנהלות החקירה".

בתגובתו של השר ארדן הוא מבטיח לעקוב אחר החקירה באופן אישי, ומצפה ממשטרת ישראל להשתמש בכל הכלים האפשריים בכדי להגיע לאמת: "אני בהחלט מצפה ממשטרת ישראל לחקור את החשדות האלה עד תום, לרדת לעומק הדברים ולמצות את החקירה, גם אם האירועים הללו התרחשו לפני זמן רב. כשמדובר בנושא קדוש ויקר כל כך, אנחנו לא צריכים להקשיב לשום כללים, הטפות או חוקים. צריך לעשות הכל עד שנגיע לחקר האמת בכל הכלים שיש לדמוקרטיה להגיע אליהם, וזה בדיוק מה שאני דורש ומצפה ממשטרת ישראל לעשות. אני אעקוב אחרי החקירה הזו באופן אישי".

ח"כ יפעת שאשא ביטון הגיבה לדבריו: "אני רק רוצה להדגיש שאלמנט הזמן כאן הוא קריטי. שמענו את הנשים, אנחנו יודעים שיש שמות ופנים שעדיין נמצאים אפילו בבית החולים עצמו, כך שיהיה מאוד קל להשיג את העדות הנדרשת".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12