במשך שנים נעים כהן, ניצול שואה בן 90 חסך כסף כדי שיוכל להתגורר בבית אבות. הוא אסף בקבוקים למחזור ועבד בעבודות מזדמנות כדי שיוכל להרשות זאת לעצמו. אבל בסוף השבוע האחרון, בזמן שחגג בר מצווה עם נכדו האהוב, חזר הביתה וגילה שדירתו הפוכה וכל הכסף נגנב: "המיטות היו הפוכות, המקרר פתוח, זרקו לי את כל הבגדים לרצפה", סיפר כהן לחי בלילה.

"חסכתי בערך 60 אלף שקלים", סיפר כהן. "עבדתי כל החיים של כי רציתי ללכת לבית אבות, ולקחו לי את הכל. הרגשתי התקף לב. כל הלילה ישבתי וחיכיתי עד הבוקר שיבואו מז"פ, כל הלילה בכיתי ורעדתי מקור. אפילו לא היה לי מקום לישון". 

אבל אז, כשהמשטרה הגיעה, השוטרים החליטו לסייע לניצול השואה. "המשטרה באו ועזרו לי ועשו איתי יותר ממה שצריך, כל הכבוד. סגן המפקד בא לבקר אותי, השוטרים הביאו לי אוכל, שמרו עליי, דיברו איתי, סידרו לי. מה יכולים לעשות יותר ממה שעשו לי? אני מודה למשטרת ישראל. הייתי בדיכאון, רציתי להתאבד, והם הצילו אותי. משטרת ישראל הצילה אותי".

רפ"ק דני ברדיאן סיפר לחי בלילה: "אספנו כספים ואותה קבוצה פשוט התפשטה. הקישור הזה חצה תחנות, חצה מרחבים, חצה מחוזות, ובימים הקרובים אנחנו מתכוונים להביא אנשי מקצוע ולתקן כל מה שרק נוכל כדי שהוא יוכל לחזור לשגרת חיים נורמטיבית".

ניתן לתרום לנעים כהן בדרך הבאה: מספר חשבון 14195854, בנק דיסקונט, סניף יד אליהו 151.

חסך כסף לבית אבות – והכסף נגנב - אקסטרה 1 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
דירתו של כהן לאחר הפריצה. "לא היה לי איפה לישון" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

 

חסך כסף לבית אבות – והכסף נגנב - אקסטרה 4 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
השוטרים התגייסו לסייע לכהן | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12