ביום שבו בג"צ דן בפעם השלישית בחקיקת הכנסת בנושא מבקשי המקלט ובזמן שרבים המתינו לפסיקה, שיגרה שרת המשפטים מעין אזהרה לשופטים. "נוסח החוק שאושר על ידי הכנסת בפעם הקודמת רך מדי", כתבה בפייסבוק השרה איילת שקד, "אם יבוטל החוק בפעם השלישית, המשמעות תהיה הכרזה על דרום תל אביב כמתקן שהיה רשמי למסתננים". בנוסף, הבטיחה השרה שקד כי עד למתן פסק הדין תעלה סרטונים "המתארים את חייהם הבלתי נסבלים של תושבי דרום תל אביב", וצירפה סרטון שצולם בשכונת נווה שאנן שבתל אביב ומתעד עימות אלים בין מסתננת לפעילות. 

הביקורת על דבריה של השרה שקד לא איחרה לבוא והיא הייתה חריפה ונוקבת. בין המבקרים היו חברי כנסת ועיתונאים רבים, וביניהם ח"כ יצחק הרצוג שהגיב לדבריה של השרה שקד ותהה: "את שרת משפטים או טוקבקיסטית? על בג"צ לא מאיימים!". בעקבות הביקורת ולמרות הצהרתה הראשונית, נמנעה השרה שקד מלהעלות סרטונים נוספים, אבל זה לא עזר לשכך את הלהבות.

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

"קשה להיזכר במקרה בוטה כל כך בו ניסו שר או שרת משפטים להטיל אימה על בית המשפט העליון ערב מתן פסק דין", כתב המשפטן פרופ' אייל גרוס, "שרת המשפטים אינה מבינה את תפקידה, וגם לא מבינה את המשמעות הבסיסית ביותר של הפרדת רשויות ושל שלטון החוק. במדינה מתוקנת היה על ראש הממשלה לפטר את שרת המשפטים בעקבות ניסיון התערבות כה בוטה".

לאחר פסיקת בג"צ הערב, הגיבה השרה איילת שקד: "חשוב כי במדינה דמוקרטית מתוקנת הגדרת הסמכויות והתפקידים בין הרשויות תהיה ברורה. צודק בהקשר זה השופט הנדל, שאמר בפסק הדין כי 'נפגם השיח בין בית המשפט לכנסת'. לא היינו צריכים להגיע לדיון שלישי בסוגיית חוק ההסתננות, וידיה של הרשות המחוקקת לא היו צריכות להקשר באופן בו נקשרו".

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25