בתחילת החודש נעצר ד"ר עידן קוסובסקי, פסיכולוג ילדים מוכר מהצפון, בעקבות חמש תלונות של גברים, כולם בני אותה משפחה. הם התלוננו שהוא ביצע בהם מעשי סדום ומעשים מגונים, כאשר שימש כפסיכולוג שלהם כשהיו בני 8 ועד 15 בלבד.

קוסובסקי בן ה-50 הוא פסיכולוג ילדים מוכר המשרת בכמה רשויות מקומיות, ביניהן גם עיריית חיפה. הוא משמש בין היתר כפסיכולוג חטיבת הנעורים בבית הספר ליאו באק שבעיר. ההחלטה לחשוף את השם שלו נועדה לאתר מקרים נוספים, ובעקבות החשיפה – שלוש תלונות נוספות הוגשו נגדו.

רון, אחד מהמתלוננים האחרונים נגד הפסיכולוג, סיפר לחי בלילה: "אשתי ראתה את הפרסום וישר שאלה אותי איך קוראים לבן אדם שהתעלל בי מינית כשהייתי קטן. סיפרתי לה, והיא אמרה שזה הוא. ואז הכל צף בבית אחת. בכיתי כמה שעות. הרגשתי פתאום שנהייתי ילד קטן וחלש, זה הביא אותי למצב שאני רוצה להתחבא, לברוח".

"כל השנים הכחשתי את זה", הוסיף רון. "קיוויתי שזה ייעלם. הייתי אז בן 12 וחצי. פעם אחת זה היה בטיול של מרכז קליטה שהוא התלווה אליו. הוא תפס אותי בלילה, הצליח לשכנע אותי שאני חייב לעזור לו, שהוא לא יכול בלי זה ושאני היחיד שיכול לעזור לו. זה היה מגע מיני מלא. וכן, זה קרה כמה פעמים". 

"כשנולד לי ילד, התחילו לי כל מיני פלאשבקים וחרדות", סיפר דניאל, המתלונן המרכזי נגד הפסיכולוג. "אחרי זה הלכתי לטיפול, ושם לאט לאט הבנתי מה הוא עשה לי. העניין הוא שהוא היה ממש בן בית, הוא תפס משפחות חלשות. הוא כאילו סיפק למשפחות האלה כל מה שהיה חסר להן. הוא היה עוטף את הילדים מכל הכיוונים, היה יודע עליהם הכל ובלילות - הוא היה מגיע למיטה".

"כשהוא פגע בי, הייתי בן 8", המשיך דניאל. "השניים האחרים היו בני 11 ו-12, אחי היה בן 15. הוא הציע לו טיפול פסיכולוגי, שהטיפול עצמו היה להוריד את המכנסיים והתחתונים. הבן אדם עסק בהיפנוזה, יש שיטת טיפול שמשכיחה את הזיכרון. תחשבו שהוא היה פוגע בילד ומשכיח את זה ממנו".

בבית הספר ליאו באק לא נשארו אדישים והוציאו מכתב להורי התלמידים, בו כתבו בין היתר: "לאור הפרסומים, צוות ההנהלה ערוך להעניק תמיכה רגשית לתלמידים ולהורים אשר היו עם הפסיכולוג בקשר".

תגובתו שמואל ברזני, עורך דינו של החשוד:
"מדובר בחשד בגין אירוע מלפני כ-30 שנים שאין בצדו ראיות. האירוע הנחשד אירע בעת שמרשי היה כבן 20, לא פסיכולוג ולא בעל תפקיד כלשהו. אין שום תלונה או חשד המייחס למרשי אירוע מכל שנותיו הרבות בשמשו כפסיכולוג ילדים. גם הטענה כאילו לכאורה מרשי השתמש במכשיר ההיפנוזה כדי לבצע מעשים לא ראויים, הינה בבחינת רכילות נעדרת כל בסיס".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה:
"העירייה מצויה בקשר מול גורמי האכיפה השונים ופועלת לפי הנחייתם".