התורים האינסופיים להוצאת ויזה לארה"ב יכולים לקחת הרבה מאוד זמן ואפילו מעל שנה. התברר, שיש מי שקפץ על ההזדמנות וניסה לעשות מזה הרבה כסף. מספר חברות מציעות שירות תמורת תשלום בו הלקוח מקבל תור מזורז ולאחריו את התעודה המיוחלת. חברת "buy visa" למשל, היא דוגמה לחברה כזאת, אלא שהלקוחות שפנו לעזרתה טוענים שהם נפלו דרכה קורבנות להונאה, וסיפרו שאחרי מתן התשלום – כל ההבטחות נגוזו.

בשיחה של "מערכת חי בלילה" עם נציגה של "buy visa", נציגת החברה סיפרה על השירותים שהחברה מציעה ללקוחותיה ומצב התורים המסובך בימים אלה. "נכון להיום התורים נורא רחוקים. אנחנו קובעים להם את מועד הראיון הראשון ומשם מנסים לקדם את זה. ללהנפיק ויזה דרכנו יש הליך הצלחה של 98 אחוזים שזה הכי גבוה בארץ", סיפרה הנציגה ונציג אחר הוסיף, "יש הליך אחד שהוא על בסיס מקום פנוי שנע בין חודשיים לשישה". בהמשך השיב בחיוב לכך שהתור אכן יתקיים. למרות זאת, בלא מעט מקרים הטפסים שנשלחו מטעם החברה הופיעו המון טעויות שהובילו את הלקוחות ל"רשימה השחורה" של השגרירות.

"מעבר לכסף זאת עוגמת נפש על הבטחות שלא קרו" (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"מעבר לכסף זה עוגמת נפש והבטחות שלא קוימו". נתנאל ביטון | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

נתנאל ביטון, שהחל בתהליך מול החברה המדוברת, סיפר על השתלשלות האירועים מולה - שהפכו עד מהרה להתחמקויות ותירוצים שונים. "את התהליך התחלתי באוקטובר 2021 מיד אחרי שהשתחררתי מהצבא ובזמן שהתחלתי לתכנן את הטיול הגדול", אמר והוסיף. "עד ינואר הובטח לי לקבל ויזה. מעבר לכסף זה עוגמת נפש והבטחות שלא קוימו".

גם לינוי לחני, שיתפה גירסה דומה בנוגע לשירותים שאותה חברה מספקת ואיך לתחושתה היא הוליכה אותה שולל. "חשבתי שהגעתי למקום הנכון, אבל מסתבר שעברתי מסכת עינויים והייתי קורבן לאיזשהי הונאה", אמרה והוסיפה. "אני עדיין מנסה להבין איך זה קרה. הם גבו ממני 900 שקלים, סכום מאוד מופקע והאמנתי להם שהם כן יוכלו לסייע לי עם תור דחוף להוצאת ויזה – אבל זה לא קרה".

דבר נוסף שהתגלה הוא, שהחברה המדוברת נמצאת בבעלותו של ירין גרויסר, מוציאה את הקבלות שלה על שם חברה אחרת בשם "אינטנסרב". כשבעל החברה נשאל בנוגע לתגובתו לטענות – הוא סירב להגיב.

משגרירות ארה"ב בישראל נמסר: "השגרירות מודעת לדיווחים על גורמים שמנסים לנצל את מערכת הזמנת התורים לקביעת ויזה לתועלתם האישית. אנחנו לא יכולים לפרט על פעילות האכיפה בנושא – אך מקרים רבים כאלו דווחו לרשויות הרלוונטיות על מנת שיפעלו בנושא".