השינוי שעשה משרד התחבורה במספר כבישים בגוש דן, כאשר לקח נתיבים קיימים והפך אותם לנתיבים שיתופיים, יצר פקקי ענק, עומסים ונהגים שמבזבזים יותר שעות על הכביש בדרך לעבודה. בתגובה לכך, מתוכננת הפגנת ענק ביום שישי הקרוב, שתצא מנתניה בשעה 6:30 בבוקר ותכלול חסימת כבישים, זאת במטרה למחות על פרויקט הנתיב השיתופי ועל פקקי הענק שהוא יצר.

שרה, אחת ממארגנות המחאה, סיפרה כי כיום זמן נסיעתה לעבודה התארך בכ-30 עד 45 דקות בכל בוקר. "הבעיה שהם בנו את נתיב פלוס על נתיב קיים", טענה שרה. "הם היו צריכים לבנות אותו על נתיב שהיו מוסיפים בצד שמאל ולא בצד ימין, כי זה נתיב לא בטיחותי". 

מחאת הנתיב השיתופי – פרסום ראשון - אקסטרה (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
עדיין מאמין בשינוי. התכתבות המוחים עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

במשרד התחבורה אמרו להיאזר בסבלנות. אתם מאמינים שיקרה שינוי?
"אני חושבת שברגע שמוכרים מוצר, צריכים למכור מוצר מוגמר, ולא למכור מוצר ואחרי זה לעשות תיקונים, כמו שעושים פה. שנית, אני לא מאמינה בקארפול, כי זה מאוד לא בטיחותי בגלל כל הנושא של החטיפות. אני מניחה שלמי שיש חברים לנסוע איתם, נסע איתם כבר לפני כן".

אבל זהו לא הצעד היחיד שנקטו בו מארגני המחאה. החל מאתמול בבוקר הם פרסמו את מספר הטלפון של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בדרישה להפציץ אותו בהודעות – כדי שיבין את גודל הבעיה. אבל סמוטריץ' לא התרגש ועמד מאחורי ההחלטה, ואף הפציר במוחים לחכות לשינוי.