האם זה סופה של סאגת הרב פירר ומופע המחווה לשלמה ארצי? כנראה שלא. הלילה (שני) פרסם העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחדשות 12 כי ערב ההתרמה לארגון "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר בוטל, על פי דרישתו, וזאת לאור הביקורת הציבורית הרחבה שהופנתה כלפיו, בעקבות בקשתו שלא לכלול זמרות בהופעה. 

מוקדם יותר היום שלח פירר מכתב רשמי לאפי הרשקוביץ', יושב ראש ידידי העמותה, בו כתב "מאז הוקמה האגודה ועד כה, מעולם לא התערבתי בארגון ערבי התרמה, ולאורך השנים זכיתי בשותפים לדרך שהתמסרו למטרה נעלה. מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח על שנאת חינם. השקפותינו, מטרתינו ועצם קיומנו שואבים את כוחם מההלכה היהודית ומסמלים את ההפך הגמור. משכך, אבקש שלא לקיים את מופע ההתרמה הקרוב שתוכנן". 

משדולת הנשים אמנם בירכו על ההחלטה, אבל למערכת חי בלילה נודע כי האירוע המדובר היה מיועד להצלת עמותת "עזרה למרפא", שעל פי רשם העמותות שוקעת בחובות של קרוב ל-14 מיליון שקלים. לאחר ביטול המופע, יצאה העמותה ברשתות החברתיות בבקשה לתרום באופן עצמאי לעמותה, על מנת שתוכל להמשיך את הפעילות החשובה שלה. 

בשבוע האחרון יצר ערב ההתרמה של הרב פירר סערה של ממש. אמנים רבים התבטאו כנגד קיום המופע וטענו להדרת נשים במרחב הציבורי. מנגד, היו גם כאלה שתמכו ברב ואמרו שיש לאפשר את קיום המופע במתכונת שהוצעה, וזאת בשל הפעילות והתרומה הרבה של הרב לחברה הישראלית. 

הרב פירר (צילום: הינדי לדרמן)
הרב פירר | צילום: הינדי לדרמן

אחד מהאמנים שהיה אמור להופיע על אותה במה הוא אלי יצפאן, שהביע את אכזבתו הרבה מהביטול. "צר לי שזה בוטל, המטרה הייתה מאוד חשובה, עם כל הפילוסופיה והריב מסביב", אמר, "אני מופיע באירוע הזה עשור, מעולם לא שאלתי מי מופיע לפני ואחרי. ראיתי את המטרה שלשמה נולד האירוע - לעזור לאנשים שצריכים כסף לניתוחים ותרופות שלא קיימות בסל. יכלו למצוא פתרון יצירתי ואני מקווה שימצאו הזדמנות לקיים אותו למען האנשים שזקוקים לכך". 

מערכת חי בלילה פנתה לעמותת "עזרה למרפא" כדי לקבל תגובתה, אך עד מועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה.