בימים האחרונים התפרסמו באתר mako תיעודים מסדרת הכתבות הבלעדית של "חי בלילה", על מה שקורה בקאסות של הישראלים בקולומביה. הלילה (ראשון) נחשף סיפור דומה, הפעם מפי ישראלית ששהתה בקאסה במקסיקו, שמספרת על נשים ישראליות שמגיעות לשם במהלך טיול אחרי הצבא, ומקבלות הרבה מאוד סמים בתמורה למין. סיגל בילתה בקאסה בנג'מין שבפלאיה דל כרמן, עיירת חוף במקסיקו, גם היא בבעלותו של אסי מוש, ושם היא ראתה צעירות ישראליות שמנוצלות ונמצאות במצב מאוד קשה. "הישראלים אומרים להן בואי איתי לחדר, והן חוזרות ויושבות שם. הן לא ישנות בכלל ולא יוצאות משם, כל הזמן ערות כי הן לוקחות מלא סמים", כך מספרת סיגל ששהתה במקום, "הן גרות בקאסה, לא משלמות על זה כסף ומביאים להן מלא מבחנות ורודות". סיגל מספרת שאת כל זה הן מקבלות בתמורה למין: "הן מספקות את התפקיד שלקחו לאסי את הקולומביאניות וצריך להחליף אותן".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

אסי מוש, הבעלים של הקאסה, העביר את הפעילות למקסיקו ואפילו הצליח להרחיב אותה לאחר שגורש מקולומביה. הוא עבריין נמלט בחודשים האחרונים, האינטרפול בעקבותיו, ועכשיו סיגל מספרת לנו שהוא נמצא במקסיקו, שם הוא מפעיל את הקאסה ומתנהל כרגיל: "ישבתי בצד ואז נכנס מישהו, פשוט נראה בן אדם מפחיד. שחום עם עיניים מאוד רעות". היא מספרת שהוא הסתובב עם שומר ראש וממש לא חושש מאף אחד: "כולם מפחדים ממנו, אף אחד לא מדבר איתו. הוא אומר לי 'תאמיני לי אני מכיר את דרום אמריקה יותר טוב מכל ישראלי, יש לי עסקים בפרו, בקולומביה'. הוא אמר שאני יכולה לישון בקאסה, שאני לא צריכה לשלם על זה. הוא יביא לי כל מה שאני רוצה, אוכל, שתייה, סמים וגברים. אמרתי לו שזה לא מעניין אותי. הוא מנסה להפוך אותי לעוד אחת מהזונות שלו".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

הצעירות הישראליות נמצאות במצב לא טוב, ויש כאלה שלא נשארים אדישים לסיפורים הקשים. עו"ד מרים זלקינד, מקדמת מדיניות וחקיקה בשדולת הנשים בישראל, מוסרת: "אני חושבת שמה שנחשף בתחקיר הזה הוא מזעזע. זה שפל מוסרי מחריד כשבני אדם משתמשים בבני אדם אחרים כמו מוצרי צריכה או גוש בשר. זה גם לא פלא שהגברים האלה בסרטון, אם אפשר לקרוא להם גברים, מנסים לסמם את הנשים כדי שאפשר יהיה להשתמש בגוף שלהן. אנחנו יודעים על נשים בזנות שבלי ניתוק ובלי צריכת סמים הן פשוט לא מסוגלות להיות בסיטואציה הנוראית הזאת".

גם בכנסת ישראל רוצים לנסות למגר את התופעה הזו, כך מוסרת לנו היום חברת הכנסת מיכל רוזין: "צפיתי בתחקיר של 'חי בלילה' והזדעזעתי לראות שבזמן שבמדינת ישראל עובדים על חוקים למיגור תופעת הזנות, ישראלים מוצאים לנכון לנסוע בעולם ולנצל נשים זרות במדינות זרות. צר לי שלא יצאה הודעת גינוי ברורה של הממשלה, של משרד החוץ, נגד התופעה הרעה הזו. זה ניצול נשים, פגיעה בנשים, ניצול גופן, מיניותן ואנחנו לא צריכים להסכים לזה".

סנגורו של אסי מוש מסר שעד כה הוא לא הואשם בשום עבירה פלילית ספציפית, והוא מכחיש שההתנהגות הזאת היא התנהגות פלילית.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12