ישראלה דניאל קיבלה בערב יום שני הודעת סמס משוטר שישב בניידת המשטרה שלו, תצפת עליה והשיג את מספר הטלפון שלה דרך לוחית הרישוי של רכבה. "איזה מהממת את. נמסתי. מהשוטר שהסתכל עלייך", כתב בהודעת הטקסט ששלח לה השוטר והיא לא היססה להתעמת איתו. אמש, היא סיפרה למערכת "חי בלילה" על האירוע.

בכל ניידת יש טאבלט משטרתי שממנו ניתן לדלות מידע על כל אזרח לפי מספר רכב בלבד. השוטרים משתמשים במידע הזה כדי לזהות נהג רכב שמבצע עברת תנועה ולרשום דוחות. במקרה של ישראלה מדובר בשימוש אישי שהשוטר ביצע על אף האיסור.

"באותו ערב בשעה 23:30 חזרתי מהחינה של אחי. חניתי את הרכב בתחנת אוטובוס. ראיתי ניידת מולי והשוטר לא פנה אלי, רק ראיתי אותו מסתכל עלי. נכנסתי לרכב שלי והוא ראה את לוחיות הרישוי של הרכב, העתיק את המספר למאגר הפרטים שיש למשטרה והשיג את המספר שלי. אחרת איך בן אדם במבט אחד יכול לדעת פרטים עלי? איך הוא יכול לדעת מה מספר הטלפון שלי? הוא השוטר היחיד שפגשתי באותו היום. הוא ציין בהודעה שהוא השוטר שהסתכל עלי. אני לא יודעת מה הוא חשב לעצמו, בטח חשב שזה יקסים או ירגש אותי. זה מפחיד, מבחינתי בהודעה הזאת הוא נכנס לי לתוך הסלון בבית. הייתי בהלם, הוא שוטר שאמור להגן עלי והוא פולש לי למרחב. אחרי שעה שלא עניתי הוא שלח לי הודעה 'לא משנה הבנתי, לילה טוב'".

שוטר איתר צעירה דרך לוחיות רישוי והתחיל איתה  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
שוטר איתר צעירה דרך לוחיות רישוי והתחיל איתה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

יום למחרת ישראלה החליטה להתעמת עם השוטר והתקשרה אליו: "ראיתי אותך ברחוב הרצל בניידת? לא דיברת איתי, איך השגת את המספר? לפי לוחית הרישוי שלי? כי אין סיכוי", שאלה אותו בשיחה המתועדת. "סוד. אני אצטרך להרוג אותך אם אני אספר לך. אולי רק עוצר אותך", אמר השוטר. "בתור שוטר היית הורג אותי אם היית מספר לי? אתה לא חושב שאתה חצוף?", השיבה. "קצת", ענה בחזרה.

"הקלטתי את השיחה. קצת חששתי שאני עושה את הצעד הזה אבל אני יודעת שזה משהו שהייתי חייבת לעשות. אני לא מוכנה ששוטר כזה יסתובב ובכל רגע נתון יכול למצוא מספר של אישה אחרת. זה לא מקובל עלי בשום צורה, בגלל זה עשיתי את זה. בלי קשר לזה שהוא שוטר – זה מטרד ולא מוסרי למשפחה שלו, למשטרה ולחברה שעליה הוא שומר. יש לו את הכוח לנצל את הסמכות שלו כשוטר. כשאני אימתי מולו את הדברים האלה הוא לא חזר בו, הוא הציע שניפגש", הסבירה.

משטרת ישראל: "עם קבלת הפנייה, הנושא הועבר לבחינת הגורמים המוסמכים בהתאם".