אחד ממוצרי החימום הפופולריים ביותר בתקופה האחרונה הוא רדיאטור החימום התלוי. המוצר, המוכר גם כארט רדיאטור או כ"רדיאטור תמונה" הוא אמצעי חימום חדש יחסית הבנוי בצורת תמונה המתחברת לחשמל. אלא שהמוצר הזה מתגלה כלא בטיחותי ואף גרם למספר שריפות בבתי מגורים.

אחת מהשריפות התרחשה בדירה בתל אביב בה מתגוררת משפחה עם ילדים. המשפחה קיבלה את המוצר מחו"ל ותלתה אחד בחדר השינה של ההורים ואת השני בחדר הילדים וזה כאמור, נגמר בשריפה. "שמענו פיצוץ. משהו התפוצץ, זה לא היה קצר, ממש פיצוץ", סיפר אב המשפחה שדירתם עלתה באש, "זה התחיל ונגמר במיטה ובמה שגבל במיטה. זה פשוט נשרף כל כך חזק שזה פשוט פירק את הקירות והתקרה וכל השאר נמס, זה היה בתוך פחות מעשר דקות. רצנו החוצה עם הילדים, צרחנו במדרגות. הערכת השמאי היא בסביבות שלושה חודשי שיקום עד שאפשר יהיה לחזור".

זה לא המקרה היחיד, מקרה נוסף אירע לפני שבוע וחצי באחת הרחובות בשכונת פלורנטין. הדייר הכניס את התמונה לשקע ובאמצע הלילה, בזמן שהרדיאטור עובד, הוא ניצת ואיתו הדירה כולה. הצעיר סיפר לכוחות הכבאות כי הוא נהג להשתמש בקביעות במוצר ולפעמים אף היה מוריד אותו מהקיר כדי לחמם איתו פרטי לבוש.

אמצעי החימום הפופולארי גורם לשריפות (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

המוצר זמין לרכישה במספר אתרים בחו"ל בעלות של עשרות שקלים בודדים, הפכה למוצר פופולרי אך במחוז דן כבר מזהירים מהשימוש בו. "מדובר בתנור להט. שמים את זה כטפט על הקיר, אבל זה תנור להט. אנחנו רואים מאחורי התנור הזה שיש לנו פה את הסלילים, הסלילים האלה מקבלים 220 וולט ישיר וללא הארקה", מספר ינון שמואלי, ראש מדור חקירת דליקות במחוז דן. "הדבר הזה מאוד מסוכן וגרם לשלוש שריפות בדירות שכל התכולה שלהן נשרפה לחלוטין. לא מומלץ לרכוש את המוצר ולא מומלץ להתקין אותו בבית".