משפחתו של תינוק בן 5 חודשים שסובל מתסמונת נדירה וזקוק לטיפול, יצרה קשר עם אישה בשם ריטה, שהציעה לעזור להם לגייס תרומות באמצעות הרשתות החברתיות. חודשים שריטה פרסמה פוסטים בפייסבוק במטרה לרתום את הציבור לעזור למשפחה, אבל לאחרונה התברר שהכל היה חלק מתרמית גדולה. ריטה הצליחה לגייס את הסכום הנדרש בכדי לעזור לתינוק, אך השאירה את רובו המוחלט של הכסף והאמצעים לעצמה.

במשך חודשים, רבים שלחו אל ריטה חבילות גדולות של אוכל, משחקים וכסף כדי שתעביר למשפחה, אבל היא זו שנהנתה מכל אלה. "הגענו למצב שאנחנו צריכים עזרה, והיא הציעה לעזור ולפרסם את הפוסטים שלנו ברשתות החברתיות", כך מספרת מרים, אם התינוק, "האמנו לה. לא חשבנו שמישהו ישתמש בבן שלנו וינצל את המצב הזה לרעה, גם ככה קשה לנו. אנשים פונים אליי ברחוב ואומרים שעזרו, אבל זה לא הגיע אלינו".

ריטה פעלה בצורה מתוחכמת, וכדי לא לעורר את חשד המשפחה היא העבירה תחילה סכומים זעומים ובהמשך טענה שאנשים הפסיקו לתרום. כשמרים גילתה את התרמית הגדולה, היא החליטה לפרסם פוסט ברשת על מנת להזהיר את התורמים. "אספתי דברים והבאתי לזו שרשמה את הפוסט", מספרת אחת מהתורמות, "המון שקיות של אוכל, מצרכים, משחקים, צעצועים וחומרי ניקוי. מרים פנתה אליי שבוע שעבר וסיפרה לי את הסיפור. כל מה שנתתי ושלחתי לה לא הגיע אליה".

תורמים נוספים טוענים שזה לא המקרה הראשון בו הנוכלת מרמה אחרים: "גייסתי חברים לאסוף תרומות. תרמנו לה ארגזים שלמים של חיתולים ואוכל, בערימות. באחד הערבים אני מגיע הביתה ורואה ערימה של 15 קרטונים ריקים. כמה ימים אחרי היא מבקשת מקרר למשפחה, את המקרר ראיתי אצלה בבית ואז הבנתי שהיא לוקחת את הדברים לעצמה. זה לא המקרה היחיד. היא פרסמה שמישהי לקוית ראיה צריכה כסף לניתוח, ובסוף הסתבר שזו אמא שלה".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

לאחרונה הוגש כתב אישום נגד החשודה ריטה פוליצן, שם מפורט כיצד, לפי החשד, היא מעלה בכספי החברה בה עבדה כמנהלת חשבונות. מדובר במאות אלפי שקלים, ומפרקליטות מחוז חיפה נמסר כי המשפט אמור להיפתח בשבוע הבא.

תגובת משטרת ישראל: "ככל שמתקבלת תלונה המעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית, פותחת המשטרה בחקירה במטרה להגיע לחקר האמת".

מריטה לא התקבלה תגובה.

 "חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12