יותר משנה חלפה מאז נדרס למוות הנער ארי נשר ז"ל, בזמן שרכב יחד עם חברו על אופניים חשמליים. אמש (שני), הדורס יצחק אספה, שהורשע בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט, דיבר לראשונה עם מערכת זמן אמת בתאגיד השידור הציבורי כאן, וסיפק את הגרסה שלו לאירועים, גרסה שהשופט הפריך וטען שהיא שקרית: "באיזשהו מקום בדרך שמעתי רעשים מהאוטו, אז חשבתי שיש לי פנצ'ר", סיפר אספה. "גם הרעש ששמעתי לא היה כזה בום, לא משהו שהייתי אומר 'בואנה עשיתי תאונה גדולה'".

במהלך היום הוריו של נשר ז"ל והוריו של הנער השני, נאבקו בשידור חלקים מהתחקיר הזה בביהמ"ש. אבי נשר, אביו של ארי ז"ל, מחה על הבמה שאספה מקבל ולדבריו, מדובר בעבריין שמשקר שוב ושוב. 

צפו בריאיון המרגש עם אבי נשר (צילום: רפי דלויה ‎, חדשות)
"מדובר בעבריין שמשקר שוב ושוב". אבי נשר על יצחק אספה, הנהג הדורס | צילום: רפי דלויה ‎, חדשות

עו"ד רות מכנס, אמו של הנער שרכב על האופניים עם ארי ז"ל ונפצע בתאונה, סיפרה אמש לחי בלילה כי מפאת חוסר ראיות ומחדלים של המשטרה לכאורה, השופט גרפינקל נאלץ לא להתייחס לעבירת ההריגה. "זאת הזדמנות לחשוף פה את האמת, את הפרטים שהוסתרו וראיות חשובות שהועלמו מחומר החקירה", טענה מכנס. לדבריה, "העלמת הראיות החשובות האלה השפיעה גם על הפרקליטות".

על איזה מחדלים אנחנו מדברים? של צוות השיטור? של שוטר ספציפי?
"העובדה שהוא לא ציין שהתאונה קרתה במעבר חצייה, העובדה שהוא לא ביצע בדיקת רמזורים המעידה שאספה עבר באדום, העובדה שעולות שתי חוות דעת של הממונים שלו, ראש מחלקת תנועה ארצית שקבעה שהאחריות הבלעדית היא של אספה, ושאספה יכול היה למנוע את התאונה. העובדה שהוא התעלם מנקודת האימפקט של התאונה שמראה שלא רק שהנערים לא סטו, אלא אספה סטה לכיוון ימין ועלה עליהם, ואם הנערים לא היו נוכחים במקום, אספה היה עולה על העמוד שהיה שם. הוא שכח לבצע בדיקת שכרות, הוא שכח לפרסם את הסרט של אספה רוקד עם כוס וודקה במועדון". 

יואשם בהפקרה, אספה (צילום: החדשות)
"העלמת הראיות השפיעה על הפרקליטות". עו"ד מכנס על מחדלי המשטרה לכאורה | צילום: החדשות

מה הסיבה לכאורה שהדברים האלה הועלמו? למה עכשיו פתאום הם יוצאים לאור, רגע לפני גזר הדין?
"סמיכות הזמנים לגזר הדין היא פה קריטית. לפני גזר הדין לוקחים את הרפ"ק שתומך לכל אורך הדרך בהפחתת עונשו של אספה, מעלים עובדות חשובות מהתיק, כעת מראיינים אותו, זה בהחלט ניסיון להשפיע על גזר הדין, אפילו שיבוש הליכי משפט הייתי אומרת".

זו האשמה חמורה ונשמע שיש לך בטן מלאה כלפי המשטרה.
"
בטן מלאה זה בלשון המעטה, אני חושבת שזה חשוב שהציבור ידע, כי היום זו אני, מחר זה הציבור. העלמת ראיות זאת עבירה, טעות שאסור שתחזור על עצמה".

אם היו הראיות ההרשעה הייתה אחרת לגמרי.
"בוודאי, הקהל חכם, הציבור יודע לשפוט בעצמו ואם המשטרה הייתה מביאה את הראיות שהועלמו, ייתכן בכוונת מתכוון, אני לא אכנס לזה, אם הראיות היו מובאות כמו שהן היו אמורות להגיע לפתחו של בית המשפט, כמובן שכל התמונה הייתה נראית אחרת". 

תגובת תאגיד השידור הישראלי:
"זמן אמת היא תכנית תחקיר בעלת סטנדרטים עיתונאיים מחמירים ויעידו על כך שורה של תחקירים ששודרו בה בשלוש השנים האחרונות. הכתבה מביאה את דבריו של אספה ומולו שורה ארוכה של מרואיינים בהם התובעת מטעם הפרקליטות ועדי ראיה שסותרים את דבריו של אספה. הגברת מכנס הוזמנה להתראיין בתכנית וסירבה, ותגובתה הכתובה שודרה בתכנית".

משטרת ישראל מסרה בתגובה:
"בניגוד מוחלט לנטען, חקירת מקרה מותו המצער של ארי נשר ז"ל נוהלה ע"י המשטרה ביסודיות ובמקצועיות, תוך ביצוע מגוון פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת, הכל בתיאום ובליווי הפרקליטות".