אין ספק שאחד הנושאים הבוערים של סוף השבוע היה גיוס החרדים לצבא. כולנו התעסקנו בטיעוני בעד ונגד, האם יוטלו סנקציות פליליות על משתמטים והאם הקואליציה תשרוד את המחלוקת. אבל נראה שבקהילות החרדיות היו עסוקים בנושאים אחרים לגמרי: באתר החדשות "כיכר השבת" החליטו להקדיש לא מעט תשומת לב לסוגיה הנובעת מהטרנד החדש - האם אסור או מותר לרקוד את ריקוד הפינגווינים.

האם מקור הריקוד בגרמניה הנאצית?

לפני כשבוע צולם בחסידות גור הסרטון שכובש את הרשת. מדובר בריקוד שורות בו שולחים רגל פעמיים לימין, פעמיים לשמאל, קופצים קדימה, ואז אחורה ומקפידים על שלוש קפיצות לסיום. הריקוד כבש את המגזר החרדי בסערה ואפשר להבחין בו בכל החתונות. 

אבל הטרנד החדש עורר גם לא מעט מחלוקות: בהודעה שרצה בקבוצות וואטס-אפ חרדיות נכתב כי מקור הריקוד בגרמניה הנאצית ועל כן הוא בזוי ומגונה. כהוכחה לכך מעבירים מאחד לשני גם את הסרטון שמתעד את הריקוד מימי מלחמת העולם השניה. אבל מתחקיר של מערכת "חי בלילה" עולה שמקורו בפינלנד בשנת 1963, ושמו הרשמי בשפה הפינית הוא "לטקג'נקה" (Letkajenka). ולא רק בגרמניה מכירים אותו: מסתבר שהוא הפך לסוג של מוסכמה בינלאומית ויודעים לרקוד אותו גם באלבניה, על החוף בסלובניה ואפילו בחגיגות הגדולות בעולם הערבי.

אחת העדויות המצולמות המפורסמות של הריקוד, היא בסרט המפורסם קריי בייבי, או נער שוליים בעברית, בכיכובו של ג'וני דפ

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 23:00