הם חברים טובים שעובדים ביחד כבר שנים רבות, הפרויקטים המשותפים שלהם כבר הפכו לקאלט שכל ישראלי מכיר ואתמול הם סיכמו את הדרך המשותפת בפרק סיום העונה ה-11 של "ארץ נהדרת": קיציס ופרידמן, חברי הצמד הנצחי של הטלוויזיה, מפרידים כוחות (לפחות בחיים המקצועיים), אז מה הפלא שאייל מרגיש כאילו זרקו אותו: "אני מרגיש כמו האישה שנשארה מאחור", הוא מודה. ובכל זאת, העזיבה של החצי השני שלו לא הגיעה כהפתעה מוחלטת: "דיברנו על זה הרבה. זה היה חלק מתהליך ארוך, זו לא החלטה פשוטה שקורית ביומיים, ומי שעושה את זה ביומיים צריך ללכת להיבדק, למרות שטל צריך ללכת להיבדק בלי קשר", הוא צוחק.

בפעם הראשונה מזה הרבה זמן השניים לא יעבדו יחד, ואייל מודה שהוא עדיין לא התרגל לתחושה: "אין באופק אפילו פרויקט משותף. כבר עשינו דברים בנפרד אבל תמיד בידיעה שיש את הביחד בקרוב. מי יודע, אולי זה יביא אותנו למקומות חדשים". ואם שאלתם את עצמכם למה הוא הכי יתגעגע מסתבר שלא מדובר בחיקוי או מערכון מסוים: "כשהמצלמה הפסיקה לעבוד - שם היה כיף הגדול. טל יחסר לתכנית בעיקר באנרגיות ובשמחה ששמורה רק לו ופתאום זה לא יהיה".

עוד בתכניות קשת:

"הכי חשוב זה להצחיק"

בסיום התכנית פרידמן זכה לפרידה חמה מחבריו לקאסט, ואפילו הוא הופתע לגלות עד כמה זה נגע לליבו: "לא ציפיתי להתרגשות כזאת. אנחנו אנשים ציניים שרוב הזמן מנסים לצחוק על הכל, אבל בגלל ההתחברות לאנשים שאתה אוהב אתה אומר יאללה, אולי צריך להתרגש".

אין תמונה
משפחת דיוויס המאושרת בהרכב כמעט מלא

לאורך 11 עונות הוא הספיק לבצע אינספור דמויות וחיקויים בלתי נשכחים, ולמרות שהם יחסרו לנו על המסך, יש כאלה שכנראה יחושו הקלה: "מושאי החיקוי אף פעם לא חיבבו אותי, למעט שלי יחימוביץ' שהצליחה לרגש אותי בתגובה שלה. הכי התחברתי לדמויות שאמרו מה שהעם חושב- חלי, טומי לפיד, חיים יבין - היינו משתמשים בהן כדי להגיד מה אנחנו חושבים". למרות שהוא הכי נהנה מהדמויות שהייתה להן אמירה ביקורתית, טל מודה שבראש סדר העדיפויות, לפני הכל, הוא חתר למטרה אחת בלבד: "כל מה שהצלחתי לעשות זה להצחיק. אנחנו צריכים להאיר את המציאות אנחנו לא פוליטיקאים, משיח, או כהני דת. אנחנו רק אנשים שמנסים להצחיק וזה יעד מאוד חשוב בעיניי".

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 23:00, ערוץ 2