כמה שהתגעגענו לגיבורי וגיבורות קהילת מוסייף משכונת הבוכרים בירושלים. אמש (שלישי), בשני הפרקים הראשונים של הסדרה החדשה "ישמח חתני", אתי, מרגלית, תקווה ואורה מצאו עצמן מתמודדות עם איום חדש על השכונה - כריש הנדל"ן קובי פליסיאן, תושב השכונה לשעבר שחזר מאמריקה עם כוונות זדוניות במיוחד. חוץ מזה, כל אחת מהן מתמודדת עם משבר אישי-משפחתי משלה, ויש לנו הרגשה שהן עוד עשויות להתגעגע לימים שבהם הבעיה הכי גדולה שלהן הייתה הרב דוד ושיפוץ עזרת הנשים.

דיברנו עם יוצרת "ישמח חתני", שלומית נחמה, וגילינו שיש כמה פרטים שאולי פספסתם בשני הפרקים הראשונים. מהקריצה לסרט הקולנוע שעליו מבוססת הסדרה, דרך גורלה של הרבנית - אשתו של הרב מנשה ששקעה בקומה, ועד לסיבה האמיתית שהדמויות קוראות אחת לשנייה בחיבה "ג'וני" - אלה הדברים שאולי לא שמתם לב אליהם.

  1. בית הכנסת
    בסצינת הפתיחה של הסדרה, פגשנו מחזה מאוד לא שגרתי - הגברים עומדים למעלה בעזרת הנשים ומשליכים סוכריות לעבר הנשים שחוגגות אירוע שאנחנו עדיין לא יודעים מהו. מה בדיוק קרה שם נדע רק בהמשך, אבל אנחנו כן יכולים לגלות לכם שבית הכנסת שבסדרה הוא אכן בית כנסת אמיתי שממוקם ברמלה, אבל לא מדובר באותו בית הכנסת שבו צולם הסרט "ישמח חתני". מה שכן, צוות הארט המוכשר עיצב אותו כך שייראה כמה שיותר דומה לזה שבסרט. לא יודעים מה איתכם, אנחנו לא שמנו לב להבדל.
    בית הכנסת מוסייף (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    בית הכנסת מוסייף | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  2. הלב שלהן
    מכורי הסרט "ישמח חתני" שביניכם, בוודאי זוכרים שנשות הקהילה אוהבות לכנות את חבריהן ובני משפחותיהן בשם החיבה "ג'וני". המנהג החמוד הזה המשיך גם לסדרה כמובן, ואותנו סיקרן ממש לדעת מה זה באמת אומר. אז בפעם הבאה שתשמעו את תקווה, אורה, מרגלית ואתי קוראות למישהו "ג'וני", תדעו שהן כנראה ממש אבל ממש אוהבת אותו - כי מסתבר ש"ג'וני" פירושו "הלב שלי" בשפה הפרסית.
    אוולין הגואל, עינת שרוף ושרונה אלימלך (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    אוולין הגואל, עינת שרוף ושרונה אלימלך | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  3. ערימת הזבל
    לא רק פליסיאן מטריד את מנוחתם של תושבי השכונה, אלא גם מחאה מצד הזרם החרדי הקיצוני שנציגיו תלו בפתח ביתם של אורה ורחמים שלט שמתיר את המעבר על המדרכה לגברים בלבד ודורש מהנשים לעבור למדרכה שמעבר לכביש. מעצבן? מאוד, ובהתחלה אורה חשבה להסיר את השלט, אבל אז החליטה להשאיר אותו במקומו ולהחתים את תושבי השכונה על עצומה כנגדו. התגובה לא איחרה לבוא ותולי השלט השליכו ערימת זבל ענקית ומסריחה במיוחד בפתח הבית. במציאות, לא הייתה אשפה אמיתית בתוך עשרות שקיות הזבל האלה אלא ניירות וקרטונים. לאף של הקאסט וצוות ההפקה שלום.
    ערימת הזבל (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    פחות מסריח ממה שזה נראה | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  4. עובד העירייה
    אחרי תקרית הזבל, אורה החליטה שזה הזמן להשפיע מבפנים ולרוץ למועצת העיר במסגרת רשימה חדשה שהקימה, "אור". היא מילאה אינספור טפסים, החתימה 200 חברים - וניגשה לעירייה כדי להגיש את הרשימה. דקה לפני סגירת הרשימות הגישה את הטפסים, אלא שאז נתקלה ברונן, פקיד עירייה ציני ולא נחמד שעשה לה חיים קשים. מי שגילם את עובד העירייה הוא ייטב פרץ, שביום יום הוא בכלל מנהל התסריט של הסדרה.
    ייטב פרץ ב"ישמח חתני" (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    ייטב פרץ ב"ישמח חתני" | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  5. הקריצה לסרט
    כסדרה שמבוססת על סרט אהוב ומצליח מאוד, זה אך טבעי שהיא גם תקרוץ לו מדי פעם לפעם. עם שובו של פליסיאן לשכונה והגעתו למכירה הפומבית שערך אהרון הגבאי בבית הכנסת, הוא פגש שוב את מי שהייתה בעבר בת הזוג שלו, יפה. אתי מאוד לא אהבה את המפגש הזה, בעיקר בגלל שלה עצמה יש לא מעט מה להסתיר. מרגלית ניסתה להרגיע אותה: "שניהם באותו החדר והתקרה לא נפלה". מדובר כמובן ברפרור ברור למאורע הבלתי נשכח שפתח את הסרט, קריסת עזרת הנשים בבית הכנסת ופציעתה של הרבנית.
    נשות ישמח חתני (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    נשות "ישמח חתני" | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  6. והרבנית, מה איתה?
    רבנית הקהילה, אשתו של הרב מנשה, הייתה מאושפזת לאורך הסרט בבית החולים כשהיא שקועה בתרדמת. הרב מנשה לקח קשה מאוד את מצבה של אשתו ושקע בעצמו במשבר נפשי, מה שאילץ את תושבי השכונה להתמודד בעצמם עם הרב דוד והשינויים מרחיקי הלכת שניסה להטמיע בחיי הקהילה. בפרק השני זכינו לפגוש שוב את הרב האהוב כשאהרון קפץ לבקר אותו. למה הרבנית לא משתתפת בסדרה, אתם שואלים? לדברי היוצרת, בסופו של דבר הרבנית לא שרדה את הפציעה ונפטרה, למרבה הצער.
    אברהם סלקטר כהרב מנשה (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    התגעגענו. אברהם סלקטר כהרב מנשה | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1