יפה דרעי, רעייתו של יושב ראש ש"ס, אריה דרעי - מהאנשים החזקים בפוליטיקה הישראלית, ממעטת להתראיין. בשיחה חשופה עם רפי רשף ב"אינטימי" הערב (ראשון, אחרי "מאסטר שף", ערוץ 12), היא חוזרת בדמעות לרגע שהעמיד במבחן את הזוגיות שלה ואת המשפחה כולה - כניסת דרעי לבית הכלא.

בספטמבר 2000, כשברקע מחאה ציבורית נרחבת מצד תומכי דרעי שטענו כי הוא חף מפשע, נכנס יושב ראש תנועת ש"ס לכלא מעשיהו לכמעט שנתיים מאסר. זאת, אחרי שהורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

יפה, אמא לתשעה, נאלצה להסביר לילדיה הקטנים לאן אבא נעלם. "זה לא היה קל. היו לי ילדים קטנים בבית והייתי מאוד עסוקה בלייצב את הבית", היא מספרת לרפי רשף, "התסכול זה שעד לאותו היום אבא שלהם היה האדם הכי מוערך, ומה קרה? אבל הם מיד הבינו שמדובר ברדיפה. התפקיד שלי היה לחזק אותם ולתת להם מלא כוח ואמונה".

לא מסכים עם ליצמן? אריה דרעי (צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל)
יפה ואריה דרעי יוצאים מביתם לחקירה | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

שלושה חודשים לפני המאסר נולדה בת הזקונים של אריה ויפה. "זה מדהים לראות מה זו השגחה אלוקית. הקדוש ברוך הוא נתן לנו תרופה למכה. המומנטום בלקבל כזאת ילדה יפהפייה שפשוט מילאה אותי בשנתיים האלה, שאי אפשר להאמין".

"חיבקתי את התינוקת הזאת כל לילה, זה דבר שמאוד חיזק אותי. הקשיים? רק הכרית ידעה. התחושה הקשה זה כשאת יודעת שיש מסירות נפש מאוד גדולה לעם ישראל, ובסוף התוצאה זו רדיפה. קשה לך לקבל את זה".