ענת גורן, עיתונאית ובמאית סרטים תיעודיים, הגיעה להתארח אצל רפי רשף בתוכנית "אינטימי" וסיפרה בגילוי לב על ניסיון אונס טראומטי שחוותה כשהייתה בת 12. "כשחזרתי הביתה אף אחד לא ידע איך להתמודד עם זה בכלל", סיפרה, "אמא שלי שלחה אותי להתקלח או משהו, הייתי כולי בסערת רגשות". 

גורן סיפרה שהמקרה קרה בשעות הצהריים, כשהלכה מבית הספר בחזרה הביתה. "בחור הולך אחרי ולאט לאט המרחק ביננו מתקצר", נזכרה, "כל הזמן זה היה במודעות שליש שיש מישהו שהולך אחריי, אני מרגישה את הנוכחות הזאת ודווקא מנסה ללכת במין נונשלנטיות כזאת, לא להתחיל לרוץ. גם הייתי ילדה ולא כל כך ידעתי מה לעשות". 

הניסיון של גורן להישאר רגועה לא הועיל ומהר מאוד מצאה את עצמה בסיטואציה מסוכנת. "הוא התנפל עלי, גרר אותי לאיזו סמטה, הוציא סכין ואמר שאם אני לא עושה בו מעשה מסוים, אז הוא חותך אותי", סיפרה, "הגבתי כמו שהגוף הגיב באותו רגע, לא היה שום דבר במחשבה מודעת. נלחמתי ורצתי לכיוון הכביש. בדרך נס עברה שם מכונית וכמעט דרסה אותי. היא עצרה בצד והוא לבינתיים ברח. נכנסתי למכונית והסיעו אותי הביתה". 

"הוא גרר אותי לאיזו סמטה והוציא סכין" (צילום: WAKO, קשת12)
ענת גורן מספרת על ניסיון האונס שחוותה בילדותה | צילום: WAKO, קשת12

החוויה הטראומטית ממשיכה להשפיע על גורן גם בימים אלו, והיא מעידה על עצמה כאחת שמקפידה לתת תשומת לב יתרה על הסביבה שלה, בעיקר בשעות הלילה. "אני כן יודעת להגיד שגם היום כשאני אלך ברחוב, אני תמיד במודעות בשעת לילה לצל שלי", אמרה, "שהצל שלי הוא לא יחיד שם באזור. אני אלך במרכז הכביש ולא על המדרכה". 

במהלך הראיון התייחסה גורן גם לתקופה בה בן זוגה, העיתונאי רביב דרוקר, נאלץ להסתובב עם מאבטחים בעקבות איומים על חייו, שהגיעו בעקבות תחקירים שפרסם על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא הרגשתי מאוימת, אבל פחדתי עליו כשהוא היה בחו"ל", סיפרה, "אהבתי את התמיכה של ערוץ 10 בעניין. הם שמו מאבטח במשך שבוע, עד שאמרנו שזה מיותר לחלוטין. יש משהו ברביב שלא גורם לך לחשוש, המצפן שלו מכויל, גם אם הוא מדחיקן זה בגבולות הרציונל". 

למרות ההצהרות שאינה הרגישה מאוימת, היא כן נזכרה בפעם בה ישנה עם פטיש שניצלים מתחת לכרית. "זה באמת היה מיותר לחלוטין. זו הייתה תקופת מאוד סוערת של איומים, הוא היה בחו"ל ואני הייתי לבד עם שלושה ילדים", סיפרה, " היה איזשהו חשש, אבל הוא נותן הרגשה ששום דבר לא באמת יכול לקרות. אתה שומע מהסביבה שמספיק מטורף אחד, אז זה כן יושב לך איפשהו, אבל זה לא שיבש את חיינו".

מי נגד מי 124 (צילום: תמר מצפי)
צילום: תמר מצפי