בימים אלו ליאור רז נמצא על המסך שלנו ללא הפסקה והוא מהכוכבים העסוקים בארץ, בין היתר הוא משחק גם ב"גוף שלישי" בדמותו של תומר חמו. אבל התפקיד שגרם לו לפריצה הגדולה ושם אותו בתודעה הבינלאומית שייך לזה ששיחק בסדרה אותה יצר יחד עם חברו אבי יששכרוף, "פאודה".

הסדרה שהתפוצצה בענק בארץ וברחבי העולם הייתה גם דרך טיפול עבור רז, שאובחן עם פוסט טראומה מהשירות הצבאי. בשיחה עם רפי רשף ב"אינטימי" (הערב, אחרי "עובדה", קשת 12), הוא משתף איך הבין לגמרי במקרה את המצב הנפשי בו הוא נמצא, ומסביר עד כמה זה נפוץ - הרבה יותר ממה שרובנו יודעים.

"אנחנו מדינה פוסט טראומתית לא מטופלת. לי למזלי היה את הכתיבה ואת אבי (יששכרוף) כדי לטפל בעצמי בדרך הזאת", מסביר רז ומספר על חבריו מהשירות: "כמעט כל הצוות שלי מהיחידה, שהיום הם בני 51, תובעים את המדינה על פוסט טראומה".

הבחנת בעצמך בסימפטומים של הפוסט טראומה?
"לא אני, הפסיכולוג שהלכתי אליו. ביקשתי ממנו בפגישה הראשונה שנחליף מקום כי אני רוצה לשבת עם הפנים לדלת. חשבתי שכולם מתנהלים כמוני, שבכולם יש את הסטרס הזה והם מוכנים בכל מצב לדעת מה קורה ואיך להציל את הסיטואציה. ככה חייתי".

הלכת בכלל לפסיכולוג מסיבה אחרת.
"מטרת הפגישה הייתה לחץ מהחתונה. בגיל 36, כשהלכתי להתחתן, פגשתי פסיכולוג ותוך שנייה הטיפול הלך לכיוונים אחרים, הבנתי שדרך המחשבה שלי לא נכונה".

מה עשית אחרי שאובחנת?
"כתבתי את 'פאודה'. הייתי צריך להקיא הכל החוצה, לדבר על הסטרס והפחד שהייתי בו".