mako
פרסומת

מקימת "נוי השדה": "המשפחה שלי התנגדה נחרצות"

בתור בחורה צעירה בת 21, נוי הדס החליטה לפתוח עסק קטן שמייבא פירות וירקות לצרכניות ישירות מהחקלאי - "נוי השדה". בתור אשת עסקים בעולם גברי ו"מלוכלך" כפי שהגדירה, פעמים רבות נתקלה בתגובות משפילות וסקסיסטיות, אך לא התייאשה וכיום היא מנהלת של אימפריה עם 12 סניפים שמוכרת בכל רחבי הארץ. היא סיפרה על הדרך למעלה ועל הערה אחת דוחה שלא תשכח לעולם

דסק קשת 12
פורסם: | עודכן:
נוי הדס, הבעלים של רשת "נוי השדה"
נוי הדס, הבעלים של רשת "נוי השדה" | צילום: חדשות 12
הקישור הועתק

נוי הדס הייתה רק בת 21 כשהקימה את רשת החקלאות שלה "נוי השדה". היום, עשור לאחר מכן, היא מנהלת אימפריה בתחום הירקות והפירות ומגדירה ענקי שיווק כמו רמי לוי כמתחרים. היא מספרת לרפי רשף ב"אינטימי" כיצד מילדה עם חלום ומטרות מאוד ספציפיות הקימה בשתי ידיה 12 סניפים ושני מרכזים לוגיסטיים, וגם על התגובות הקשות שלא תשכח לעולם.

כשהייתה ילדה, הבינה אשת העסקים דבר שאפילו מבוגרים לא תמיד קולטים - עצמאות זה הדבר החשוב ביותר, בין אם בפן הכלכלי ובין אם בכל נושא אחר. היא החליטה שלא תהיה מובלת על ידי גבר מפרנס אלא הולכת ליצור לעצמה מציאות אחרת. כתוצאה מכך הקימה את "נוי השדה", למרות ההצלחה, הדרך למעלה לא הייתה קלה עבורה בכלל.

כמה היה קשה לחדור לשוק הזה?
"זה עולם מאוד קשוח וגברי, היו סצנות משפילות וסקסיסטיות כבחורה בת 21 שנכנסת למקום מאוד מלוכלך ואסרטיבי. קשה לי לומר את זה אבל חשבו שבאתי לתת שירותי מין. כשהגעתי לשם לא הבינו מה אני עושה, וכילדה בת 21 שרק השתחררה מהצבא - זה היה אמור להפחיד אותי אבל זה רק נתן לי עוד דרייב, רציתי להוכיח שאני שווה בין שווים או אפילו יותר".

"חלק חשבו שזה חלק ממשחק אמת או חובה, ששלחו אותי מבית הספר לעבוד עליהם. הרבה חיפפו אותי, היו כאלה שאמרו לי: 'אם הייתי רוצה לעשות את זה, הייתי עושה בעצמי. למה צריך אותך?'. ממש לא האמינו בי. אני חושבת שהשלושה שהסכימו לעבוד איתי פשוט חשבו שלא אגיע למחרת".

אחד הערכים בהם הכי מאמינה אשת השיווק הוא נתינת כבוד לצרכן, לפיכך, החליטה להקים רשת שתייבא את הפירות והירקות ישירות מהחקלאים ללקוחות. "החלטתי שאני הולכת לגרום לעולם החקלאות להיראות אחרת", אמרה, "להגיע לצרכן הסופי עם תוצרת מושלמת. עד אז הסופרים והמיני מרקטים היו ידועים כ"הבסטיונר שמעשן על התוצרת". קראו לזה סחורה, לא תוצרת חקלאית, הכל היה חסר גיוון".

פרסומת

"החזון שלי היה לעשות משהו שאין, עד אז הכל היה אמור להיות הכי זול", הסבירה מנהלת האימפריה על הקמתה, "האיכות והגיוון לא היו משהו בסדר העדיפויות. רציתי להראות שיש עגבניות שרי בצבעים, יש בזיליקום - יש חקלאות מנצחת בארץ, למה אנחנו מוכרים הכל לחו"ל?".

אבל לא הכל הסתדר בהתחלה, לנוי היה קשה להוכיח שהיא יותר טובה מכל שאר מתחריה: "בהתחלה חקלאים לא רצו לעבוד איתי בכלל, הגעתי אליהם והסברתי את העסק שלי והם לא הסכימו. כבר אז שמו לי ברקס למרות שאני חקלאית בת חקלאים, הם לא סמכו עליי, רצו שאביא הוכחות כי הם כבר נכוו בעבר. במקום לכעוס החלטתי שאוכיח להם, הראתי להם שאני מספיק ראויה למכור את התוצרת שלהם".

למרות שמכירה את עולם החקלאות מהבית ומהעסק המשפחתי, זה לא היה קל לשכנע את הוריה שהיא רצינית ומאמינה בעצמה מספיק כדי להצליח: "המשפחה שלי התנגדה נחרצות, הם חשבו שזה מרד הנעורים והיו בטוחים שאני הולכת לפשוט רגל בגיל 22 - אמרו שנפלתי על השכל".