כמעט 30 שנה שאילנה דיין עומדת בראש תכנית התחקירים "עובדה", שתחזור בקרוב למסך בעונה ה-27. במהלך שנות השידור שלה, התכנית הביאה לידיעת הציבור מאות פרשות שהצליחו לתקן עוולות, לחשוף אי צדק ובעיקר להטביע את חשיבותה של העיתונות החוקרת במדינה ובכלל. בראיון ל"אינטימי" עם רפי רשף (הערב אחרי נינג'ה ישראל, קשת 12), דיין מספרת על תחושת החמלה שאמורה להניע עיתונאים, גם את אלה שעוסקים בעיתונות חוקרת. "אין אובדן של רגישות, רפי", מבהירה דיין, "לא כלפי ביקורת ולא כלפי דברים אחרים".

לדברי רשף, דיין סיפרה בעבר על אובדן הרגישות שלה, אך זו מסבירה שהעלבון הוא אותו עלבון, ולמעשה ההבדל היחיד הוא רק בזמן שהוא נשאר. "אני חייבת להגיד לך שחשבתי על זה בדרך הנה", מודה דיין, "עכשיו היה לי טלפון ממישהו שיודע שהולך להיות פרסום שנוגע אליו, ואני מרגישה שמשהו בדיאלוג בינינו הוא כזה מתוח וקשה".

דרך המקרה הזה, מתגלה לטענת דיין הדיסוננס בין התדמית הקשוחה של העיתונאי החוקר לבין הרגישות שמניעה אותו מבפנים. "יש איזשהו פער בין הדפוס של עיתונאי חוקר, שיש בזה משהו קשה, קשוח ואגרסיבי, לבין הדבר היותר עמוק שברור לי שצריך להניע אותנו כעיתונאים, גם עיתונאים חוקרים. ובסוף זה חמלה, וחמלה לא יכולה לבוא בלי רגישות. לכן זאת התשובה לשאלה שלך".