לא תהיה הזדמנות אחרת: במהלך שנת 2002, בשיאה של האינתפיאדה השנייה, הגיע מי שהיה הרמטכ"ל שאול מופז להצהרה משותפת עם ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל ביישוב צופים. על פניו אירוע נורמלי בתקופה לא נורמלית. אבל, מיקרופונים שהיו מונחים בקרבתם של השניים הציגו תוכנית שאפתנית במיוחד: סילוק יאסר ערפאת מהאזור. "אפשר לנצל את ההזדמנות עכשיו ולהעיף אותו, לא תהיה אחרת", חלק אז מופז עם ראש הממשלה. שרון שאל האם מתכוונים להרדים "את כולם", ונענה כי "צריכים לחשוב על זה, בכל מקרה זה יהיה מאוד בעייתי".

השנים עברו, וכעת מופז מתיישב לשיחה עם רפי רשף ב"אינטימי" (הערב, אחרי "חשיפה", קשת 12) ומשתף בתוכנית להוציא את יושב ראש אש"ף בזמנו ממשכנו ברמאללה. "רב אלוף הרצי הלוי שהיום הוא הרמטכ"ל היה מפקד סיירת מטכ"ל. שלחנו אותו לגג של ערפאת עם היחידה לבדוק האם הם יכולים לאתר היכן הוא ישן ובאופן מפתיע לשלוף אותו ממיטתו, לשים אותו על מסוק עם כל הציוד הרפואי והמזון שהוא צריך, לשלוח אותו רחוק מאוד לערבות סודאן, ולהודיע שערפאת כבר לא פה", הוא נזכר.

מי ששימש בעבר גם כשר הביטחון משתף גם במחלוקת במערכת הביטחון סביב הצורך במבצע מהסוג הזה: "היה ויכוח נוקב מאוד במערכת - היו כאלה שהתנגדו, בעיקר אנשי המודיעין ושב"כ, והייתי מאוד נחוש. הכנו את זה, ואז הוא (אריאל שרון) שאל: 'אתם מוכנים?' ואמרתי לו שכן. הוא שאל עוד שאלה: 'אתם מרדימים אותו?', אם אנחנו מוציאים ומרדימים אותו. אמרתי לו שלא. באותו רגע הגיע מישהו ואמר לנו שהרמקולים פתוחים. זה לא היה תרגיל, פשוט הייתי נסער באותו יום".