עיסאווי פריג' הוא אחד מחברי מפלגת מרצ המעניינים ביותר, וכיום הוא מכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי. בשיחה צפוצה עם רפי רשף ל"אינטימי" (הערב, אחרי עובדה, קשת 12), הוא מספר על הגזענות שחווה במהלך חייו ומסביר למה ישראל היא המדינה הטובה ביותר לבני מיעוטים. 

"גזענות היא חלק מהחיים. אבל יש גזענות שאתה סופג אותה ויש גזענות שאתה נחנק איתה", משתף פריג' כשנשאל על הרגעים בהם הוא הרגיש בחייו שהוא מקבל יחס לא שוויני. אבל דווקא מהמקום הזה, הוא מאמין שיש לו נקודה משותפת עם יהודים. "במדינת היהודים הכי בטוח לבני מיעוטים לחיות. כי היהודים חוו מה זאת רדיפה, מה זאת גזענות, לאורך כל ההיסטוריה".  הסביר פריג', שבעבר גם דיבר לא מעט על הטבח בכפר קסאם שגבה קורבנות ממשפחתו. "אז מה שאתה עברת, אני מאמין שלא תיתן לאחרים לעבור. התהליך שעובר עלינו היום עם האמירות הגזעניות שאנחנו חווים מקומם אותי. אני חושב שהגזענות היא האויב הראשון עבור כולנו".

זאת לא הפעם הראשונה בה פריג' מדבר על גזענות כלפי בני מיעוטים. הסרטון המפורסם בו התפרצץ בזעם על ח"כ ביטן היה בדיוק על רקע דברים אלו, שם הוא דיבר מדם ליבו ולא חסך במילים. רשף ניסה להבין מה בדיוק קרה באותם הרגעים ואיך הם התגלגלו עד לכדי צעקות. "צר לי מאוד על מה שקורה בכנסת היום, אני כאוב. נורא מאוכזב לראות את בן גביר, תורת הגזע, נכנס לכנסת עם שטיח אדום".