פרויקט סיום העונה של "עובדה" מספק הצצה נדירה לאחורי הקלעים של אחד המבצעים החשובים בהיסטוריה. בראיון לתכנית הבוקר של קשת תיארה אילנה דיין את העבודה על הסרט.

"אנחנו מביאים אליכם את התמונות האלה מבסיס צה"ל אי שם, פה אנחנו מצלמים בין היתר שחזור המבצע של חיסול אוסמה בן לאדן. זה קרה השבוע בדיוק לפני שנה ואנחנו מביאים הפעם הצצה אל אחורי הקלעים של המבצע של הזה, מנסים להבין איך נפלה ההחלטה, שומעים מיועציו הקרובים של ברק אובמה, האנשים שהיו לידו ברגעים המכריעים - איך התקבלה ההחלטה ושומעים מהם גם על רגע אחד דרמטי שבו היה נדמה שהמבצע הזה הופך לקטסטרופה גדולה.

הגעתי לפקיסטן לפני שבועות אחדים, כמובן אף אחד מהאנשים שפגשתי שם לא ידע שאני ישראלית. אחד הדברים המדהימים שמכה בך כשאתה מגיע לשם זה גלי השנאה כלפינו. מבחינתם בן לאדן זה בגללנו, אסון התאומים בגללנו, השנאה בגללנו. האפקט הזה היה מאוד מאוד חזק. בעיקר כמובן להגיע לאותה עיר אבוטאבאד, לא רחוק מבירת פקיסטן איסלמאבאד למקום שבו זה קרה. מבחינת הפקיסטנים זה עדיין מקום רגיש. הם הרסו את בית האחוזה הזה כדי למחוק את החרפה - המקום שבו בן לאדן הסתתר במשך כמעט שש שנים. כביכול הם לא ידעו.

מכל מקום הסיפור הזה מביא אותנו גם לפקיסטן וגם לכאן כדי לשחזר את האירוע הזה וגם לבית הלבן לשמוע מאנשים שקרובים לאובמה איך זה קרה. סיפור מרתק, אולי אחד המבצעים החשובים בהיסטוריה. האם זה הפך את העולם למקום יותר בטוח? לגמרי לא ברור. זה בלי ספק מבצע דרמטי ומרתק וזה בא לידי ביטוי בדברים שאנחנו מגלים הערב".

עובדה, הערב אחרי החדשות