הנס לא הספיק: עמרי רפאל עטיה, הילד מחולון שעמד במרכז מבצע התרמת מח העצם של ארגון עזר מציון בשנת 2007, נפטר הלילה בגיל 14 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מאבקו של עמרי במחלת הלוקמיה ממנה סבל תועד בכתבתו של יגאל מוסקו בתוכנית "עובדה".

עמרי עטיה ייזכר כילד שריגש מדינה שלמה כשהוביל את מבצע ההתרמה של עזר מציון בשנת 2007. השתתפותו בקמפיין הביאה אלפי בני אדם לפקוד את עמדות ההתרמה של הארגון, ונאספו אלפי תרומות שסייעו לכ-15 חולים למצוא תורם.

בעקבות המבצע נמצא באורח נס גם תורם מח עצם המתאים לעמרי, למרות שהסיכויים לכך היו נמוכים מאוד. העובדה שהתורם נמצא דווקא בחג החנוכה, גרמה למדינה כולה להאמין שהנס אכן התרחש ושעמרי הקטן יוכל להבריא מהמחלה.

ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם, היא שבישרה למשפחה על מציאת התורם, והרגע היה מרגש מאוד, כפי שסיפרה בזמנו אימו של עמרי, פזית עטיה: "צעקתי ושאגתי כששמעתי את החדשות הטובות ואז סיפרתי לעמרי וגם הוא קפץ, שם מוסיקה, רקד וצעק", תיארה האם.

אלא שמאז ההשתלה חלו סיבוכים במצבו של עמרי והוא אושפז לתקופות ארוכות בבידוד. לפני חודשיים חזר הסרטן והתפרץ, והלילה כאמור נפטר עמרי.

הלווייתו של עמרי תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין בחולון.