במשך חודשיים חן ליברמן עבדה על תחקיר מיוחד שעוקב אחר הזוועות שמתרחשות בדירתו של איש חיי לילה מוכר בתל אביב. תחקיר "עובדה" (הערב אחרי החדשות, קשת 12), יציג עשרות עדויות של נשים שחיו במקום שנקרא "המכללה" ונפגעו על ידי אותו אדם מוכר, אחת מהן אף סיפרה למערכת: "פיזית לא יכולתי לברוח משם, הייתי קשורה בידיים וברגליים". ליברמן הגיעה היום (חמישי) ל"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה וסיפרה על העדויות הקשות ששמעה וההתנהלות החריגה של המקום שמושך אליו נשים צעירות.

"אנחנו מדברים על יקום מקביל, צללנו לתוך מה שקורה בדירה הזאת דרך עשרות עדויות בלי שיכולנו באמת להיכנס אליה. דברנו עם נשים והגענו לעדויות על פגיעות מיניות חמורות". מדובר בנשים צעירות, בטווח גילים של 18 ועד שנות העשרים המוקדמות. "יש לנו מישהי שהייתה תיכוניסטית באותה התקופה, היא הגיעה לשם כי חברה שלה גרה שם והיא באה ללמוד למבחן. היא אומרת שהיא באה למצוא ריגושים ולחפש אקשן".

אותן הנשים שהגיעו לחפש ריגושים ואקשן, מספרות בדיעבד על דברים נוראיים שקורים בין ארבע הקירות, חושפת ליברמן: "בדירה הזאת קורות פגיעות מיניות חמורות, הנשים מספרות סיפור מזעזע, מדובר בסיפור שחור". למרות הזוועות שמתרחשות שם, ליברמן מסבירה שהגישה אליהן היא אחרת לגמרי: "התגובה בבית והיחס לדבר הנורא שקרה, הוא יחס מאוד מנרמל. הן אומרות: 'כאן זה בסדר, כאן זה מותר'".

הן מציגות את בעל הדירה כאדם כריזמטי, ככזה שמסנוור אותן, וליברמן מתארת את מה שהן מציגות: "הן נכנסות לדירה הזאת כי בא להן בילוי. הן רוצות חוויה וחברים, הן חושבות שיהיה להן נחמד שם, אבל הן לא מבינות שברגע שהן עוברות את מפתן הדלת הן לא יחזרו אותו דבר והן מותרות לכל. הן לא נתנו את ההסכמה שלהן לדבר הזה, הן מבינות את זה רק אחרי שהן נכנסות לבית וזה קורה בשלב מאוחר מידי".

זה אמנם לא נחשב כת, אבל יש כאן מאפיינים של הערצת הדמות.  
"יש לזה את הריח הזה. אנחנו מנסות להבין איתן: קרה מה שקרה, למה חזרתן לשם? זאת שאלה שהן שואלות את עצמן עד היום, אבל כשאת שומעת את ההסברים שלהן את מבינה את הריח הזה של קבוצה מאוד חזקה, הכוח שלה ואיך כל אחת רוצה להיות קרובה לאותו האדם".

"ברגע שהן עוברות את מפתן הדלת הן מותרות לכל" (צילום: חדשות הבוקר, קשת 12)
צילום: חדשות הבוקר, קשת 12

זה לא מסתכם רק בזה, מסבירה ליברמן ומציגה פרט חשוב מאוד על הסיפור: "הוא בחור מאוד מוכר בסצנה שלו ומאוד כריזמטי. יש לו חברים גברים שנראים ומתנהגים כמוהו, וכך גם הנשים שעוטפות אותן, הן עוזרות לנרמל את הסיטואציה", וליברמן מביאה לכך דוגמה: "אחת מהן מסבירה לחברה שלה שנפגעה וקרה לה משהו נורא: 'ככה זה אמור להיות, ככה זה בבית הזה'. כלומר, גם הנשים הן חלק מהדבר הזה שמשדר לך שאם הרגשת משהו לא בנוח אז את המוזרה בסיטואציה".

אחד הדברים המורכבים ביותר בסיפור, זה שהנשים נכנסות לשם מרצונן, מבלי שהן יודעות מה הולך לקרות, וגם לזה מתייחסת ליברמן: "יש את עניין הבושה לכל אישה שנפגעה, אבל יש את זה כאן עוד יותר כי הן נכנסו מרצון ועכשיו הן צריכות להסביר לאנשים למה הן לא אשמות במה שקרה להן".

המשטרה מעורבת?
"המשטרה מכירה את הסיפור ויודעת מה קורה בבית הזה ולא הצליחה לעצור את זה, זה נמשך גם ברגעים האלה שאנחנו יושבים כאן".