בן שני ידע שזה יהיה הרגע הכי קשה בראיון: הרגע שבו ישאל את שירה איסקוב מה היא זוכרת מאותו הלילה. "ידעתי שזה יהיה החלק הכי קשה בשיחה איתה, כשנגיע לדבר על דקות האימה כשהיא לבד מול אביעד בדירה במצפה רמון", מתאר שני, במאי הסרט "נשארתי בחיים". "אבל גם את הרגעים האלה שירה תיארה בלי לקום מהכיסא, בלי לבקש הפסקה, בלי לצנזר מאיתנו אף פרט".

"אני שומעת את השכנים דופקים בדלת", משחזרת איסקוב בחלקו השני של הסרט, שישודר הערב (חמישי, קשת 12) ב"עובדה". "אביעד פותח להם את הדלת, ואז סוגר אותה. אמרתי לעצמי: זהו, ההצלה שלי הלכה". אלא שאחרי שהדלת נסגרת, השכנים מבינים שבתוך הדירה שירה כבר נאבקת על חייה, והם יוצאים למבצע הצלה שיתואר במלואו בפרק שישודר הערב ב"עובדה". עדי גוזי, השכנה של שירה, מתארת כיצד נלחמה לפרוץ אל תוך הבית, כשהבינה שבתוכו שירה נלחמת להישאר בחיים. "דחפתי עליו את הדלת והוא רצה לסגור את הדלת", היא מתארת. "ואני פותחת את הדלת, והוא סוגר את הדלת". על האופן שבו תפקדה עדי באותם רגעים היא קיבלה רק לאחרונה אות הוקרה מנשיא המדינה.

כזכור, בשבוע שעבר, שודר ב"עובדה" חלקו הראשון של המונולוג של שירה איסקוב. לראשונה, ארבעה חודשים אחרי ניסיון הרצח ששרדה, היא תיארה, דרך העיניים שלה, את האירועים שקדמו לאותו הלילה שבו כמעט איבדה את חייה. "אני עדיין מחפשת אם היו נורות אדומות, אם כן, מה הן", סיפרה בפרק ששודר בשבוע שעבר. "אני כל הזמן בודקת עם עצמי מה פספסתי".

שבועות ארוכים אני מלווה, יחד עם בן שני, את שירה, ואני רואה אותה משתנה לנגד עיני מביקור לביקור: הולכת ומתחזקת פיזית מיום ליום. אבל הדברים שחשובים לה היו ברורים כבר מהרגע הראשון. כבר בימים שצילמנו אותה במחלקת השיקום בבית החולים "סורוקה" עמדה לנגד עיניה משימה מרכזית אחת: להיות אמא. "היא מתארת בראיון איך תוך כדי שהיא סופגת מכות כל כך קשות, הדבר היחיד שמעסיק אותה הוא הילד שלה, בן פחות משנתיים, שנמצא שם לידה", מתאר שני. "זה הילד שגם יהיה אחר כך הסיבה והמטרה הגדולה של חייה. המנוע של שירה לחיים החדשים שלה".

בפרק שישודר הערב, המצלמות של בן שני ימשיכו לעקוב אחרי שירה במסע הפרטי שלה: המסע חזרה לחיים.