זה קורה רגע אחרי שאיבדו שישה חברים לחטיבה, בפיגוע בפברואר 2002 בעין עריכ. לוחמי סיירת יעל מוצאים את עצמם מוקפצים לפעולה, בלי מודיעין, בלתי תמונות של חשודים ובלי הכנה. תוך כמה שעות הם כבר צועדים אל מחסום שמאוייש על ידי שוטרים פלסטינים, והם מבינים שהמשימה שלהם היא לחסל אותם. הם גם מבינים למה: נקמה. הם לא יודעים שבמקביל אליהם נשלחים לוחמי סיירת צנחנים וגם אנשי שייטת 13 למבצעים דומים ברחבי יהודה, שומרון ועזה. הלוחמים שהיו שם יכנו את הלילה ההוא "ליל הנקמה".

עכשיו, כמעט 20 שנה אחרי, עמרי אסנהיים חוזר אל אירועי הלילה ההוא שתועדו באמצעי התצפית ובמצלמות הצבאיות. הוא חושף את התיעוד מאותו הלילה ושומע את הלוחמים שהיו שם, שמספרים מה קרה שם דקה אחר דקה, וגם מסוגלים, רק עכשיו, לשאול בקול רם השאלות, ולבדוק מה הוא הותיר בהם מאז.

תגובת דובר צה"ל: "במהלך האינתיפאדה השנייה יזם צה״ל מבצעים התקפיים רבים בעקבות פעולות טרור חסרות מעצורים, אשר גבו את חייהם של מאות אזרחים ישראלים.  במקרים רבים שוטרים פלסטיניים לקחו חלק בפעילות טרור או העלימו עין מפעילות שכזו. פעולות צה״ל בוצעו כתגובה ורק בהתבססות על מודיעין. הלוחמים פעלו באופן מקצועי תוך סיכון חייהם וצה״ל מגבה אותם על פעילות זו. בית המשפט שדן באירועי אותו הלילה קבע מפורשות כי פעולות התקיפה במחסומים נעשו לאחר שנקבע כי המשטרה הפלסטינית נוטלת חלק פעיל בסיוע לפעולות טרור. מסקנה זו גובשה באופן סופי לאחר הפיגוע בעין עריק.צה״ל הבחין, אז כמו היום, בפעילותו המבצעית בין פעילי טרור לבין אזרחים בלתי מעורבים"