משהו בסיפור הזה נשאר בראש ולא מרפה. סיפור אהבה שמתחיל בבית לנוער בסיכון. בעל ואישה - שני מטפלים - שמתחתנים ומביאים לעולם ילדה. תמונה משפחתית מושלמת לראש השנה: אמא, אבא ותינוקת, לבושים בלבן, חיוכים גדולים ומוארים. ואז, רק כמה ימים אחרי - התמונה מוכתמת בדם. הבעל דוקר את אשתו פעם אחר פעם. הוא מסתגר עם האישה כשהיא מתבוססת בדמה 17 שעות בבית. 17 שעות. מה עשה במשך כל הזמן הזה? ואז, רק בשש בערב, הגבר יוצא מהבית, פצוע, ומוסר את התינוקת שלהם, שהיתה כל העת גם היא בדירה, לידי השכנה.

מה שבלתי נתפס בסיפור הזה של רצח מיכל סלה הוא הטריטוריה המשפחתית שבה נובט כל זה: משפחת סלה מבית זית. שני אחים, ארבע אחיות, המון חום ואהבה והומור פנימי, משפחה שמזכירה לכל מי שפוגש בה את המשפחה שלו. אחרי שאתה צופה בסרט הזה אתה לא יכול יותר לומר לעצמך 'נו, במשפחה שלי זה לא יקרה' או 'אני בטח הייתי שם לב לפעמוני האזהרה ועוצר את זה בזמן'. הסרט הזה הוא בעצם מסע. מסע של משפחה ובמיוחד שלוש אחיות שהיו פעם ארבע. 

מיכל סלה
מיכל סלה

מצד אחד זה מסע אחורה בזמן. ניסיון להבין בדיעבד את הגיהנום שבו חיה מיכל. איך אישה מיוחדת, עצמאית, חופשייה וחכמה כל כך מוצאת את עצמה במערכת יחסים שמורכבת משליטה, כוח, קינאה ואובססייה ושומרת את הכלא הזה לעצמה. את המסע הבלשי הזה מובילה האחות לילי בן עמי, שמגלה במהלכו פרטים מסמרי שיער, עדויות של בנות זוג אחרות של אלירן וגם פרטים חדשים שמיכל עצמה כתבה והסתירה, שמרה לעצמה. במהלך הדרך לילי גם מקימה עמותה, שתעזור לנשים ולבני משפחותיהם לזהות ולהבין בזמן - אנחנו קורבן לאלימות במשפחה. 

מצד שני - זה מסע קדימה, המסע של כל המשפחה ובמיוחד של האחות ליאת ובעלה ירדן לאמץ את ילדתה בת שמונת החודשים של מיכל, לרפא אותה ממה שראתה. חצי שנה אנחנו מלווים במסע העדין והמורכב הזה את ליאת וירדן והאחיות לילי ונגה, שלימדו אותנו שיעור שלא נשכח. אני בטוח שהמפגש איתם יעשה אותו דבר גם לכם. 

תגובות: עוה"ד עידן גמליאלי ומיכאל עירוני שמייצגים את אלירן מלול, הנאשם ברצח מיכל סלה, מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרו כי "מדובר בטרגדיה משפחתית. אנו נמצאים בשלבים הראשונים של ההליך המשפטי. מלימוד חומרי החקירה נראה כי מדובר במקרה מורכב ואנו נציג את טענותיו של הנאשם בבית המשפט".

נשים באלימות יכולות לפנות למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה פועל 24 שעות ביממה. בנוסף מפעיל המשרד קו לפניה שקטה בהודעות טקסט שמספרו 055-7000128